• Anonym (E)

Var jag elak?

Du vet vad du måste göra och det är mycket enklare än du tror. Du gör slut och sedan håller du dig borta från honom med ren självdisciplin tills du börjar se klart igen. 

Och ja, jag skriver av egen erfarenhet. Det handlar bara om att bestämma sig och hålla fast vid sitt beslut.

Det är inte lätt när man har gått med på att bli behandlad som skit alldeles för länge men självklart klarar du att göra det. Du är en vuxen kvinna och mor så du har kraften att gå, 

Du har två val:

1. Stanna hos honom och leva med ständiga besvikelser och förnedra dig som hans dörrmatta . ?Men han är ju jättefin och snäll också?  kanske du invänder. Nej, det är han inte. Snälla människor är det jämt, inte bara när det passar dem och deras egenintressen. 

2. Gå och äntligen kunna andas ut och känna frid. Ja, du blir ensam igen men det kan aldrig vara värre än att stå ut med hans skit. När du väl har kommit ur dimman av manipulation och elakheter så kommer du att undra vad du såg i denna loser. 

Jag tänker inte att läsa dina invändningar om de kommer för både du och jag vet att det är dåliga ursäkter och BS. 

Bara gå. 

• Anonym (E)

Han har utsatt dig för psykisk misshandel men han har inte gjort någonting med dig som person. Du är samma kvinna som innan du träffade honom. 

Han har inte gjort dig svag och osjälvständig. Han vill att du ska tro att du är det för att han ska kunna fortsätta behandla dig som skit. 

Sluta vela nu och gör slut på eländet. Inget i ditt liv kommer att förändras, förutom till det bättre. Du är samma person, du har kvar dina nära och kära, dina intressen etc. 

Försök inte att förstå honom. Du försöker göra det utifrån dina referensramar och hur du är som person. Det är ett stort misstag för han fungerar inte alls som du. Han är självisk, empatistörd och rent allmänt fucked up. Det finns inget att förstå. 

Att han växlar mellan kärleksfull och hänsynslös är en klassik strategi för att du ska bete dig precis som nu - helt fokuserad på honom, hans behov och hans tankar. Varför gör han så här? Hur tänker han? Vad betyder du för honom? Det är sådant han njuter av att du ältar utan en tanke på att du mår dåligt av det. 

Något du måste ta till dig även om det gör ont är att han inte känner som du och att han inte tänker på dig öht, vilket hans beteende tydligt visar. 

Det här är inte kärlek. Det här är ett spel där han leker med dig och dina reaktioner är kickarna för honom. Han har dig där han vill. Han testar hur långt han kan gå och varje gång du tar hans skit kommer han att flytta gränsen. 

Återigen, du är en vuxen kvinna och mor. Du har varit med om värre saker än det här för det här är ingenting. Det är ett luftslott, en illusion, ett hjärnspöke. 

Ska du tillåta att en löjlig loser behandlar dina barns mamma som skit? 

Det är bra att du går hos psykolog . Då har du stöd när du gör slut. 

Jag kan fortfarande känna lycka över att vara fri. Senast igår blev jag alldeles upprymd över att det inte finns någon i mitt liv som gör mig illa eller tar min energi. Jag är omgiven av människor som vill mig väl, bryr sig och finns där när jag behöver dem. Det är kärlek och det finns ingen man som är värd att förstöra den friden och lyckan för. 

Det är du som har kontrollen över ditt liv. Du kan ta bort det som gör ont och tar din energi och du kan göra det redan ikväll, 

• Anonym (E)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-28 14:11:49 följande:
    Jag har börjat säga nej. Avbokat när vi skulle ses för att jag helt enkelt inte orkade med honom. Då ringer han som en galning och undrar varför jag inte vill. Jag ger något vagt svar om att jag är trött och vill vara själv (samma svar som han skulle gett) och han ringer och ringer trots att jag sagt att jag inte orkar prata (jag svarar inte).

Varför gör han det? För att han får panik över att han tappar kontrollen? För att jag beter mig lika avvisande som han? 

Ryser när jag läser detta för det är en rejäl varningsflagga att han reagerar så när du drar dig undan. 

Det finns absolut inga skäl för dig att stanna med den här mannen. Gör slut nu, dra inte ut på det. 

Messa honom bara att det här inte fungerar och att du vill avsluta relationen. (Ja, i det här fallet är det helt ok att göra slut via mess.)

Ge dig inte in i några diskussioner utan stå fast vid ditt beslut . Du behöver inte förklara eller försvara dig. 

Det är du som har kontrollen, inte han. Han har ingen makt över dig om du inte ger honom den. 

Sluta slösa viktiga år av ditt liv på den här mannen.  

• Anonym (E)
    Anonym (Vcx) skrev 2025-02-16 15:00:54 följande:

Det har hänt en sak. Jag har börjat få känslor för en på jobbet. Tänker inte agera på det - don't shit where you eat och allt det där. Vi är vänner dock. Han skriver och säger saker till mig som den andre aldrig skulle göra någonsin. Att jag inte är ensam, att jag är en stark kvinna osv. Han är intresserad av mig och mitt liv. Frågar och lyssnar. Pratar. Kommer ihåg saker jag berättat. Stöttar och lyfter mig.

Skithögen har aldrig gjort något av ovanstående.

En stark kvinna behöver inte höra det från en man. 
Svar på tråden Var jag elak?