Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Skulle du reagera på?

Om din pojkvän upprepat sa att din tonårsdotter var vacker? Är det något man bör oroa sig för eller är det normalt? 

• Svar på tråden Skulle du reagera på?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 00:08:28 följande:

Säger han det om många? Om dig?

Nja, skulle inte säga om många. Om mig i början av relationen. Är lite orolig för att dra till mig någon skummis men har inte verkat skum för övrigt men detta har jag reagerat på. 
  • Anonym (Bea)
    NinniQX skrev 2024-12-26 00:47:54 följande:

Men hur ofta har han sagt det och i vilket sammanhang? 

Bara allmänt när vi pratar om barnen. Jag säger sånt också, tycker båda mina barn har turen att ha blivit vackra men det är mest prat om min dotter från honom. Är kanske hemsk som tänker såhär men jag har alltid fått lära mig att vara vaksam mot nya män om man har yngre barn. Sen har jag verkligen inte fått några andra osunda vibbar gällande sånt här men det är något jag reagerat på. Sen kanske det varit samtalen i sig som lett till det. Vet inte. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Vaksam) skrev 2024-12-26 08:47:57 följande:

Du gör rätt i att vara vaksam. Känn dig inte dum för det. Jag hade själv ett äckel i uppväxten som tyckte om mitt utseende och närmande han gjorde ska ingen unge behöva utstå. Jag var tolv. 

Usch. För mig ligger oron i att han inte ser ett vackert barn utan ser det som en vacker ung kvinna, för hon är i åldern du var i. Det är hur man ser på barnet jag tycker är det som är problematiskt eller inte. Vi har haft en diskussion om detta för några månader sen men då kände jag att jag överreagerade och han tog väldigt illa vid sig. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (D) skrev 2024-12-26 09:01:15 följande:

En stor röd flagga. 
    Konstigt att du inte ser detta själv. 

Jag ser det eventuellt problematiska i det, därför jag skapar tråden. Känner jag att känslan börjar ta över och jag verkligen tror det är något lurt med honom gör jag såklart omedelbart slut. Men, detta är den vettigaste partner jag haft. Mina barn har dessutom alltid fått höra de är vackra barn, så är det bara. MEN, när det kommer till en nära relation tycker jag det känns konstigt om där är tankar på mitt barns utseende. Är det då bara det vanliga ?vilket vackert barn? är det fine, men är det minsta lilla i honom som tänker något annat, antingen nu eller inför framtiden så vill jag inte ha människan i våra liv. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-12-26 10:24:59 följande:
    Ja, pedofiler och andra snuskgubbar kan vara väldigt vettiga i övrigt. Hur gammal är hon?
    Usch, blir super nojig nu. Hon är 12. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Senap) skrev 2024-12-26 10:58:05 följande:
    Der räcker med den känslan du får. Du vill inte vänta tills det händer något. Det finns massa dokumentärer , filmer och verklighet där det börjar med blickar, kommentarer (ofta är förövaren) en man, kvinnan börjar misstänker men kan inte hitta bevis och tror att hon överreagerar. Om hon tar upp det , tar mannen illa vid. kvinnan lägger ner men har en magkänsla att nåt är fel, hans kommenterar eller vad det än är , under tiden händer saker tyvärr och då är det sent. Det är inte värt att vänta och förstora för din dotter. Det är bra att du är uppmärksam vissa vet först när barnet far illa. LÄMNA HONOM.
    Problemet är att jag inte litar på mig. Är väldigt nojig som människa och vet jag tänkte sånt här om mina barns pappa också. Väldigt orolig att mina barn ska råka ut för något sådant. 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (M) skrev 2024-12-26 11:45:11 följande:

Du får väl ha ögonen på honom - spanar han in henne, rör henne onödigt mycket eller på annat sätt beter sig avvikande så skulle jag tro det finns anledning att vara oroad. Är det däremot bara någon enstaka positiv kommentar om hennes utseende behöver det ju inte betyda något.

Om din dotter hunnit komma in i puberteten så är det inte onaturligt för honom att finna henne attraktiv. En normal man slår dock sådana tankar ur hågen och skulle aldrig göra något för att agera på dem. Det är snarare som att tänka tillbaka på sina egna tonår och vilka tjejer man gillade då.

Har aldrig rört eller betett sig avvikande. Har bara varit när vi pratat. Har t.o.m. sagt ifrån en gång när hon tidigt när vi träffats och hon tog han på armen så som jag gjorde då han tyckte det var märkligt, vilket jag höll med om men tror hon var svartsjuk vilket hon berättat för mig att hon är för jag träffat någon. Vi är heller aldrig ensamma med varandras barn, har hänt typ en gång under denna tiden.
    Är rädd jag har helt fel här. Men samtidigt är jag extremt skolad hemifrån gällande att vara uppmärksam på sånt här. 

• Anonym (Bea)
    Anonym (M) skrev 2024-12-26 12:12:15 följande:
    Om han sagt ifrån så kan du nog vara ganska lugn. Det är väl ingen garanti men hade han haft någon obehaglig avsikt känns det väl inte så troligt att han skulle påkallat din uppmärksamhet. 
    Jag tänker det också. Samtidigt satt jag ju där och såg det själv men han tyckte nog det var en större grej än jag gjorde. 
Svar på tråden Skulle du reagera på?