Skulle du reagera på?
Om din pojkvän upprepat sa att din tonårsdotter var vacker? Är det något man bör oroa sig för eller är det normalt?
Om din pojkvän upprepat sa att din tonårsdotter var vacker? Är det något man bör oroa sig för eller är det normalt?
Säger han det om många? Om dig?
Men hur ofta har han sagt det och i vilket sammanhang?
Du gör rätt i att vara vaksam. Känn dig inte dum för det. Jag hade själv ett äckel i uppväxten som tyckte om mitt utseende och närmande han gjorde ska ingen unge behöva utstå. Jag var tolv.
En stor röd flagga.
Konstigt att du inte ser detta själv.
Du får väl ha ögonen på honom - spanar han in henne, rör henne onödigt mycket eller på annat sätt beter sig avvikande så skulle jag tro det finns anledning att vara oroad. Är det däremot bara någon enstaka positiv kommentar om hennes utseende behöver det ju inte betyda något.
Om din dotter hunnit komma in i puberteten så är det inte onaturligt för honom att finna henne attraktiv. En normal man slår dock sådana tankar ur hågen och skulle aldrig göra något för att agera på dem. Det är snarare som att tänka tillbaka på sina egna tonår och vilka tjejer man gillade då.
Har aldrig rört eller betett sig avvikande. Har bara varit när vi pratat. Har t.o.m. sagt ifrån en gång när hon tidigt när vi träffats och hon tog han på armen så som jag gjorde då han tyckte det var märkligt, vilket jag höll med om men tror hon var svartsjuk vilket hon berättat för mig att hon är för jag träffat någon. Vi är heller aldrig ensamma med varandras barn, har hänt typ en gång under denna tiden.
Är rädd jag har helt fel här. Men samtidigt är jag extremt skolad hemifrån gällande att vara uppmärksam på sånt här.