• Anonym (Bea)

Skulle du reagera på?

Om din pojkvän upprepat sa att din tonårsdotter var vacker? Är det något man bör oroa sig för eller är det normalt? 

• Svar på tråden Skulle du reagera på?
  • Anonym (X)

Säger han det om många? Om dig?

• Anonym (Bea)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 00:08:28 följande:

Säger han det om många? Om dig?

Nja, skulle inte säga om många. Om mig i början av relationen. Är lite orolig för att dra till mig någon skummis men har inte verkat skum för övrigt men detta har jag reagerat på. 
  • Anonym (Bea)
    NinniQX skrev 2024-12-26 00:47:54 följande:

Men hur ofta har han sagt det och i vilket sammanhang? 

Bara allmänt när vi pratar om barnen. Jag säger sånt också, tycker båda mina barn har turen att ha blivit vackra men det är mest prat om min dotter från honom. Är kanske hemsk som tänker såhär men jag har alltid fått lära mig att vara vaksam mot nya män om man har yngre barn. Sen har jag verkligen inte fått några andra osunda vibbar gällande sånt här men det är något jag reagerat på. Sen kanske det varit samtalen i sig som lett till det. Vet inte. 
  • Anonym (Vaksam)

Du gör rätt i att vara vaksam. Känn dig inte dum för det. Jag hade själv ett äckel i uppväxten som tyckte om mitt utseende och närmande han gjorde ska ingen unge behöva utstå. Jag var tolv. 

• Anonym (Bea)
    Anonym (Vaksam) skrev 2024-12-26 08:47:57 följande:

Du gör rätt i att vara vaksam. Känn dig inte dum för det. Jag hade själv ett äckel i uppväxten som tyckte om mitt utseende och närmande han gjorde ska ingen unge behöva utstå. Jag var tolv. 

Usch. För mig ligger oron i att han inte ser ett vackert barn utan ser det som en vacker ung kvinna, för hon är i åldern du var i. Det är hur man ser på barnet jag tycker är det som är problematiskt eller inte. Vi har haft en diskussion om detta för några månader sen men då kände jag att jag överreagerade och han tog väldigt illa vid sig. 
  • Anonym (D)

En stor röd flagga. 
    Konstigt att du inte ser detta själv. 

• Anonym (Mamma till 3)

Ett av mina ex konstaterade att min dotter( då 15) var otroligt vacker och välskapt,  han skojade ofta med henne om hur många killar som måste stå på rad osv.
    Jag dumpade honom när jag såg att han fotat henne i minipyamas i mitt kök ( hon var inte medveten om det) .

Idag är han 55 och ihop med en tjej på 21.....

Så rödflagg skulle jag säga...

• Anonym (D)
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2024-12-26 09:18:06 följande:

Ett av mina ex konstaterade att min dotter( då 15) var otroligt vacker och välskapt,  han skojade ofta med henne om hur många killar som måste stå på rad osv.
    Jag dumpade honom när jag såg att han fotat henne i minipyamas i mitt kök ( hon var inte medveten om det) .

Idag är han 55 och ihop med en tjej på 21.....

Så rödflagg skulle jag säga...

Du skulle dumpat honom innan han hade fotat henne.

Du skulle dumpat när han ofta skojade om hur vacker och välskapt hon var, och hur många killar som stod på rad. 

Varför insåg Du inte hur konstigt det var att han skojade på det sättet flera gånger, och sa att många killar stod på rad?
  • Anonym (Mamma till 3)
    Anonym (D) skrev 2024-12-26 09:22:17 följande:
    Du skulle dumpat honom innan han hade fotat henne.

Du skulle dumpat när han ofta skojade om hur vacker och välskapt hon var, och hur många killar som stod på rad. 

Varför insåg Du inte hur konstigt det var att han skojade på det sättet flera gånger, och sa att många killar stod på rad?
    Det tog två veckor från första uttalandet tills vi inte dags mer.

Då dumpade ganska fort, vi bodde inte ihop .

Men känns det bättre att skamma så gör så.
    Man handlar efter den infon man har.
Svar på tråden Skulle du reagera på?