Jag tror att min mamma aldrig har gillat mig
MammaKajsa skrev 2024-12-25 16:33:00 följande:
Hej Ts,
Jag är själv mamma till en dotter som snart fyller 24 år, och jag vill börja med att skicka dig en stor och varm kram och säga att din mammas beteende är inte normalt. En normalt funtad mamma skulle bli jätteglad och stolt över att du har landat ett fint sångprojekt! Hela ditt liv inom sång och teater har absolut inte varit en lögn ? du har fått de här uppdragen för att du har talang och har förtjänat dem.
Av det du skriver är det tydligt att din mamma uppvisar många narcissistiska drag. Man ska inte sätta diagnos lättvindligt, men det finns mycket bra info att läsa på nätet om narcissism och att vara barn till en förälder med narcissism.
Jag har en kompis vars uppväxt påminner om din, och hon fick mycket hjälp av en bok som jag vill rekommendera. "Du är inte knäpp, det är din mamma. Healing för döttrar till narcissistiska mammor".
Ta hand om dig och kom ihåg att din mamma har helt fel, du är en fantastisk tjej!
www.bokus.com/bok/9789198771411/du-ar-inte-knapp-det-ar-din-mamma-healing-for-dottrar-till-narcissistiska-mammor/ Jag känner igen mig i TS och jag har även läst boken.