Är det verkligen så jobbigt o va lärare som alla klagar om?
Jag förstår inte riktigt. Om lärare jobbar 10 timmar i veckan hemifrån, hur kan man då som lärare ha problem med att man bli kontaktad i hemmet. Har man valt att förlägga sin arbetsplats viss tid i hemmet är den ju under dom timmarna ens arbetsplats.
Min erfarenhet är att lärare inte går att kontakta när dom är i skolan. Det är lektioner, möten och raster som man inte kan störa på. Jag har försökt några gånger under mina barns skolgång men alltid fått samma svar. Det finns ingen tid att prata med läraren under tiden läraren är på skolan.
Och för att inte bli påhoppad. Nej jag har aldrig ringt hem till en lärare. Jag har däremot ringt till skolan och bett om att få bli kontaktad av barnets lärare.
Hemma - visst man jobbar också hemma (är själv lärare) men inte när som helst. Det funkar inte att ringa en när som helst. Många har egna barn, kanske småbarn, och det kan vara helt omöjligt just då pga av barn, eller pga matlagning eller för att man är under duschen. Att maila tillbaka inom något dygn eller två - det bör vara möjligt, eller att ange när det passar att prata i telefon. Precis som alla andra människor kan vi inte prata i telefon precis när som helst.