• Anonym (M)

Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?

Vad tror ni? Jag har provat nätdejting i några månader nu men de män jag fått kontakt med blir det inget med. Antingen så sexualiserar de en mycket, slutar svara, deras profil försvinner eller så är de långt mycket äldre än en. Träffa någon i närmiljön känns också osannolikt då min transstatus med största sannolikhet blir ett hinder när det framkommer.

• Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-24 09:38:52 följande:

Du kan ju prova dejta en transman?

Jag har aldrig träffat någon (vad jag vet).
  • Anonym (M)
    Anonym (Förmodligen) skrev 2024-12-24 23:32:46 följande:

Jag tror att du får acceptera att de flesta män inte vill träffa en transkvinna och det gör det ju såklart svårare för dig.
    Jag kan ju såklart ha fel, men jag tror att en förkrossande majoritet av alla heterosexuella män vill träffa en biologisk kvinna. Tror även att de flesta homosexuella män vill träffa en biologisk man som ser ut som en man.
    Det finns givetvis undantag, men de är en väldigt liten klick människor tror jag.

Tänker också så.
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-26 19:08:07 följande:
    Har du provat qx eller grindr? Eller vill specifikt ha en heterosexuell man?
    Inte hört så mycket gott om Grindr, Qx verkar mer vara en nyhetssida.
  • Anonym (M)
    Anonym (jösses) skrev 2024-12-26 19:24:51 följande:

Ytterligare en svagbegåvad som tror att dennes personliga erfarenheter ska projiceras på en specifik grupp. 

Det du upplever kan knytas till nätdejting mer än din sexualitet. Du är inte tillräckligt intressant som person, även om du själv tycker att det är superintressant att du är transa, för att folk ska fullfölja med dig. 

Väldigt speciellt att du tänker att du har något att göra med huruvida folk raderar, eller får profiler raderade. 

Dina hopp i logik för att nå dina slutsatser kan ta dig till månen. Ja delvis kan det nog knytas till nätdejting, men chaser-fenomenet är rapporterat av många. Har inte påttalat att jag är superintressant. Vad är det som är speciellt med att reagera på att folk får sina profiler raderade?
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-26 20:19:22 följande:
    Qx är delvis en nyhetssida men också ett community för homo, bi och kanske trans. Grindr är en dejtingapp för homosexuella, bi och trans. 
    Qruiser då eller?
  • Anonym (M)
    Anonym (Frigg) skrev 2024-12-26 20:50:08 följande:

Tror det är bara att fortsätta försöka. Hålla koll på röda flaggor. Du var en transkvinna va? Tror inte att din erfarenhet egentligen skiljer sig från andra kvinnors försök att navigera i dejtingdjungeln. Det ser nog bara aningen annorlunda ut. Det finns alltid en risk för en kvinna att endast bli betraktad som ett köttstycke. 

Transkvinna stämmer. Kvinnor som blir objektifierade är ingen nyhet, nej. Kanske som en annan skrev får prova en annan sida helt enkelt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-26 20:54:28 följande:
    Ja, qruiser hette det ju. Har du provat det? 

Eller vill du specifikt träffa en heterosexuell man?
    Det har jag inte nej, kanske kan göra det när jag har lite mer energi. Jag vill iallafall inte lura någon eller dölja min transstatus.
  • Anonym (M)
    Anonym (jösses) skrev 2024-12-26 20:55:42 följande:

Jaha? Att det rapporterats av många ger ingen bäring. Det är ett uselt argument. 

Det TS skriver har skrivits av tusentals personer oavsett kön och läggning kring nätdejting. Det är hen som kopplar det till sin läggning, och det är navelskådande, oavsett. 

Profiler raderas för att de bryter mot regler, är botar etc., inte för att de interagerar med någon som är trans, eller whatever. 

Ursäkta då, min första nätdejtingerfarenhet så jag baserar tråden på den. Jag menade inte att de raderades för att de interagerade med någon som är trans (sidan var för övrigt specifikt inriktad på man-transkvinna-relationer) utan jag tänkte det berodde på att de sagt något olämpligt och att en del som besöker sidan är mer benägna att säga olämpliga saker än de flesta besökare på generella dejtingsidor med tanke på att den är så nischad.
  • Anonym (M)
    Anonym (jösses) skrev 2024-12-26 21:40:56 följande:

Nej. Idioter, botar etc.är inte bundna till en grupp. 

Lika lite som att det drabbar just transsexuella mer att ICA höjer priset på kaffe, vilket är min poäng. 

Det som är specifikt är att folk först delar in sig i en minoritetsgrupp och sedan känner sig kränkt från det perspektivet för något som omöjligtvis är riktat till dem som grupp. 

Fattar din poäng, antar att om man är lite mer världsvan så är väl min erfarenhet ett återkommande fenomen även i generella kretsar, ursäkta blev lite arg när du kallade mig "svagbegåvad". Hursomhelts, skulle inte säga att jag känner mig kränkt av dejtingerfarenheten, mer uppgiven.
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-26 22:17:42 följande:
    chaser-fenomenet
    52:04-54:10
    Frauds, Fetishes, and Frameworks in To'day's Trans Movement, with Dr. Az Hakeem
    Du missuppfattar "chaser". Det är inte någon som är attraherad av transpersoner (även om de enbart är attraherade av transpersoner är det inte mig emot). Det är personer som objektifierar transpersoner och bara är intresserade av deras kroppar men inte personen i övrigt. Attraktionen blir väldigt ytlig och det finns ingen personkemi.
  • Anonym (M)
    Anonym (jösses) skrev 2024-12-26 22:25:51 följande:

Ok. Jag förstår. 
    Jag tar kanske till överord för att göra en poäng. Hör ju till mina egna erfarenheter från detta forum att göra och är inte mot dig personligen. 

Men internetdejting är inte enkelt, inte forum heller bevisligen. 

Ingen fara!
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-26 23:04:38 följande:
    Varför känner du dig uppgiven?
    Känns inte som jag kommer träffa någon.
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-27 21:02:36 följande:
    Vad söker du för man då? Presenterar du dig som transkvinna eller kvinna?

Skulle du dejta en kvinna som blivit man genom operation eller vill du ha en man som är biologisk man från födseln? 
    Hm, svåra frågor. Jag vet inte helt säkert, då jag inte har erfarenhet sen tidigare.

För omgivningen blir det kvinna, i princip bara vårdpersonal som vet om min transstatus irl.
Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?