• Anonym (M)

Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?

Vad tror ni? Jag har provat nätdejting i några månader nu men de män jag fått kontakt med blir det inget med. Antingen så sexualiserar de en mycket, slutar svara, deras profil försvinner eller så är de långt mycket äldre än en. Träffa någon i närmiljön känns också osannolikt då min transstatus med största sannolikhet blir ett hinder när det framkommer.

• Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?
  • Anonym (kille)

Nej ge inte upp. Det finns en för alla där ute.

Nätdejtar du så var noga att skriva att du vill att mannen ser dig för den du är och inte vad du är.

• Freddie K

Ge inte upp! Det finns en för alla, vill jag tro. Själv tycker jag om transpersoner. Tycker de verkar spännande.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (d)
    Freddie K skrev 2024-12-24 09:32:02 följande:

Själv tycker jag om transpersoner. Tycker de verkar spännande.

För... att de är trans?

• Freddie K
    Anonym (d) skrev 2024-12-24 09:33:59 följande:
    För... att de är trans?
    Ja, jag stöter inte på många som är trans så att träffa någon som är det skulle vara spännande för mig.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Prova)

Du kan ju prova dejta en transman?

• Anonym (Ulligt litet lamm)
    Anonym (d) skrev 2024-12-24 09:33:59 följande:
    För... att de är trans?
    Man kan väl vara nyfiken på andras livsresa utan att det är något sexuellt med det också?
  • Anonym (d)
    Freddie K skrev 2024-12-24 09:36:03 följande:
    Ja, jag stöter inte på många som är trans så att träffa någon som är det skulle vara spännande för mig.
    Anonym (Ulligt litet lamm) skrev 2024-12-24 09:39:20 följande:
    Man kan väl vara nyfiken på andras livsresa utan att det är något sexuellt med det också?

Fast för att de är trans? Inte för att de är människor? Just att exotifiera, göra det till något att leva upp till än att bara vara sig själva. Det blir lätt väldigt problematiskt för en grupp som mest brukar vilja flyga under radarn.
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-24 09:38:52 följande:

Du kan ju prova dejta en transman?

Jag har aldrig träffat någon (vad jag vet).
  • Anonym (Prova)
    Anonym (M) skrev 2024-12-24 16:14:21 följande:
    Jag har aldrig träffat någon (vad jag vet).
    Men det kan finns någon sida för det? Typ som tinder fast med transpersoner?

Du kan ju söka.
  • Anonym
    Anonym (d) skrev 2024-12-24 10:01:12 följande:
    Anonym (Ulligt litet lamm) skrev 2024-12-24 09:39:20 följande:

Fast för att de är trans? Inte för att de är människor? Just att exotifiera, göra det till något att leva upp till än att bara vara sig själva. Det blir lätt väldigt problematiskt för en grupp som mest brukar vilja flyga under radarn.
    Fast det är ju väldigt udda, så har man en läggning som kan acceptera det så är det väl inte konstigt att en sån person kan känna nyfikenhet?
Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?