Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Inga gensvar i förhållande

Det är inte särskilt respektfullt av henne att avfärda dig på det sättet. Eftersom ni är särbo skulle jag föreslå att du helt enkelt slutar träffa henne om hon inte vill ändra sitt beteende.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (The Blues) skrev 2024-12-26 14:12:54 följande:

Ok, det var ju ganska enstämmiga kommentarer.
    Och det är klart jag tänker, och många gångar har tänkt tanken att varför fortsätta med detta?
    Mest tror jag det är rädslan för ensamheten. Inte länge till barnen flytter hemifrån. Även om jag är en ensamvarg på många sätt, så är tanken om att leva helt själv livet ut ganska avskräckande. Det kan va fint att va  själv när det är frivilligt, men att sakna någon att dela livet med känns tungt.
    Och jag lär ju å andra siden inte få mer sex om jag är själv.

Och sen finns det ju fortfarande många bra stunder också. Men det är tufft att aldrig bli åtrått, fram för allt när självkänslan från början inte är på topp.

Nu har det väl landat i att "det går så länge det går". Gör inte knut på mig själv längre för att saker och ting ska fungera, utom är mer helt enkelt den personen jag är, på gott och ont.

Om du lever som singel har du dock möjlighet att träffa en ny partner som passar dig bättre. Det finns inget som säger att enda alternativet till ditt nuvarande förhållande är att leva ensam livet ut.
Svar på tråden Inga gensvar i förhållande