Inga gensvar i förhållande
Vet inte rikitigt vad jag vill med detta inlägg, kanske bara ett tillfälle att skriva av mig, lufta allt som går runt i huvudet.
Är särbo sen 12 år, med en kvinna som jag tykcer mycket om, och som jag tycker är attraktiv. Jag är fortfarande lika sugen på henne som när vi träffades första gången. Men det känns som det inte återgälls alls. Jag försöker sluta ta någon form för initiativ, för det blir alltid fel. En typisk kväll är att hon somnar i soffan framför tv. Eller jobbar tills hon nästan stupar. Om jag föreslår att vi ska lägga oss tidigt för att ha lite kvalitetstid, så tycker hon det är tråkigt att slösa bort en ledig kväll på det. Och på ledig morgon brukar jag vakna 3 timmar tidigare, när hon vaknar så är hon mest sugen på frukost.
Till bilden hör också att hon för några år sen genomgick en cancerbehandling, med efterföljande hormonbehandling, vilket har gjort att penetrerande sex fungerar dåligt. Ibland har det gått dock. Gör det såklart inte lättare, menupplever att det ändå i grunden handlar lika mycket om att lusten inte finns längre. VIlket också kan bero på hormonbehandling kanske?
Jag har försökt prata om det, men de gångar jag tagit upp det, har det blivit total katastrof. Skrev ett långt brev och förklarade hur det känndes för mig, och att det inte handlade om "vems fel det är" utom att försöka hitta en väg tillbaka till nåt som var oerhröd fint. Hon tar fortfarande ibland upp hur jag förstörde sommaren genom detta brev. Försökt ett par gångar till, med liknande resultat.
Så nu försöker jag helt enkelt att "avsexualisera" henne, att inte koppla ihop tanken på sex med in särbo. Men det är svårt. Det räcker jag klappar henne på ryggen, så känner jag ju suget. Så får nästan avhålla mig helt från fysisk kontakt. Og tanken på kansk aldrig ha sex igen är jobbig, allt för mycket av min energi går åt till att grubbla över detta utan att hitta en lösning. Jag har försökt på alla sätt att ta tag i de dåliga sidor av mig själv, tränar regelbundet och tycker väl inte själv att jag är någon direkt mardröm. Men vad vet jag. Så, blev en helt novell, om någon har nåt klokt att säga så säg det.