• Anonym (Nu)

Min sambos ilska kväver mig

Gör slut. Det går inte att vara med en sådan person.

• Anonym (Nu)
    Anonym (L) skrev 2024-12-22 13:28:17 följande:

Jag lever i en liknande situation. Hade vi inte haft barn ihop hade jag lämnat när min mans dåliga beteende startade, vilket iofs var efter att vi fick vårt andra barn. 
    Det är så sjukt ledsamt att tänka på den familj man drömde om som inte blev! Det är en lång sorgeprocess och inte så lätt att bara göra slut som man tror. Utifrån din beskrivning har jag svårt att tro att din mans mentalitet kommer ändras tyvärr 

Du tänker inte på vad era barn får stå ut med...? Du borde snarare tänka "Eftersom vi har barn ihop så har jag insett att jag måste lämna min man nu när hans dåliga beteende bara fortsätter". Era barn är värda en bättre barndom.
  • Anonym (Nu)
    Anonym (Pia) skrev 2024-12-22 15:54:06 följande:
    Problemet blir ju att barnen ändå kommer att behöva leva med en sån person, eftersom även den pappan har rätt till sina barn. Jag tror att många resonerar att det är bättre att fortsätta leva tillsammans, eftersom man på nåt sätt kan väga upp eller ställa till rätta. Är barnen varannan vecka hos en sån förälder, blir de ju ändå utsatta.
    Varannan vecka frid är bättre än noll veckor. Dessutom är det så att många vuxna kan bli bättre om de går isär då det blir färre konflikter mellan de vuxna.
  • Anonym (Nu)
    Anonym (L) skrev 2024-12-22 20:20:32 följande:
    Jag förstår vad du menar, men riktigt så enkelt är det inte heller. Absolut att de skulle slippa uppleva sin pappas irritation mot mig, men risken är ju ganska stor att pappans irritation skulle finnas kvar om vi separerade. Han hade ju behövt ta allt ansvar varannan vecka vid en skilsmässa och ilskan/stressen går då ändå ut över barnen. Nu finns jag som en positiv buffert och kan ta över när mannen är som surast.
    Det handlar inte bara om att överleva utan även om att leva. De får en pissig barndom och får helt fel relationsmönster som mall. Vad tror du de skulle tacka dig för om du skulle stanna kvar?
Svar på tråden Min sambos ilska kväver mig