• Anonym (Lisa)

Min sambos ilska kväver mig

Du ska göra slut nu. Vad väntar du på? 

• Anonym (Lisa)

I alla sådana här trådar skriver TS att de skulle lämnat om de inte hade haft barn. Hur tänker man då?

Att det är inte ok för en vuxen att leva med en sådan person men det är ok för barnen att göra det?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Pia) skrev 2024-12-22 15:54:06 följande:
    Problemet blir ju att barnen ändå kommer att behöva leva med en sån person, eftersom även den pappan har rätt till sina barn. Jag tror att många resonerar att det är bättre att fortsätta leva tillsammans, eftersom man på nåt sätt kan väga upp eller ställa till rätta. Är barnen varannan vecka hos en sån förälder, blir de ju ändå utsatta.
    Fast det är inte ens säkert att en sådan man vill ha vv. Sedan är det väl ändå bättre att barnen får se hur en bra familj ska vara, istället för att ha det som de har det idag. Är pappan alldeles olämplig  så lär han inte få ha barnen så ofta. Och inte själv. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (L) skrev 2024-12-22 20:20:32 följande:
    Jag förstår vad du menar, men riktigt så enkelt är det inte heller. Absolut att de skulle slippa uppleva sin pappas irritation mot mig, men risken är ju ganska stor att pappans irritation skulle finnas kvar om vi separerade. Han hade ju behövt ta allt ansvar varannan vecka vid en skilsmässa och ilskan/stressen går då ändå ut över barnen. Nu finns jag som en positiv buffert och kan ta över när mannen är som surast.

Tror du på det själv? Du tror alltså att dina barn kommer att få en bra bild av hur en relation ska vara? 

• Anonym (Lisa)
    MiaS86 skrev 2024-12-28 15:52:20 följande:

Det kunde varit jag som skrev flera delar av det här och var tvungen en gång och fundera mitt i om det var jag som skrivit det då vi också blev tillsammans för 10 år sen och barn för 4 år sedan. Min man har också ett dåligt humör och blir sur jämt för inget, svär mycket och är respektlös. Visst har vi det bra också men är så förbannat trött på hans dåliga tålamod, humör och korta stubin. Jag saknar att ha någon att prata med som är i samma situation, där vi kan stötta varandra. Ingen i vår närhet vet hur vi har det. Skriv gärna mail till mig.

Era barn vet. Men det betyder kanske inget? 

Svar på tråden Min sambos ilska kväver mig