Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vanligt att vara otrogen?

Anonym (Myra) skrev 2024-12-25 17:37:20 följande:

Kan inte förstå att man sitter och planerar hur man ska bedra sin fru. Börjar undra om detta verkligen är på riktigt.

Tyvärr så finns det sådan här bottenskrap både bland män och kvinnor.. 😒

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 21:52:40 följande:
    Nöjd med förhållandet ja, med bristen på sex nej.

Om det inte var så hade TS knappast behövt skriva tråden från början. Då hade han bara varit nöjd, utan återkommande tankar på otrohet.
    Vilket av sina poster, inkluderat sin TrådStart, skriver TS att han har "brist på sex" i sitt  förhållande?

Du vet, det finns faktiskt stolpskott, som vill vara otrogen för "att få lite spänning och variation i sitt sexliv".
    Det skriver också TS själv i post #7 att han vill ha "spänning och variation" i hans sexliv, så det behöver inte alls betyda att han är otrogen p.g.a något "sexbrist".

• EnAnonumius
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-26 00:32:20 följande:
    Ja absolut, självklart finns det hos båda könen men ts är en man och har fru därav skrev jag stackars hans fru. Men ja, uschhh
    I det håller jag med.
    Det är bara ren egoism det TS vill syssla med.
  • EnAnonumius
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 10:22:09 följande:
    Se bara på lilla Molly50 på detta forum, hon har nu ältat sin tidigare relation på detta forum i en väldigt massa år utan att vilja gå vidare.
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 11:57:43 följande:
    Lille vän.
    Vad duktig du är att ösa på med härskartekniker..
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 13:56:33 följande:
     Att vara extremt naiv är en dumhet och även fast jag är praktiserande buhist så kan du ge dig på att jag blir extremt skadeglada när naiva människor som sitter på höga hästar hamnar i den dypöl som dom själva skapat. 

Antar att det skall stå "budhist" ...

Praktiserande budhist?
    Jo jo, det är lika trovärdigt som att månen är gjord av ost och att grisa kan flyga...

• EnAnonumius
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 23:02:57 följande:
    Är du så obildad att du inte vet att i budism är  gränssättning en viktig del. 

Jag vet vad budhism är.
    Vad är det som säger att det var det där med   gränsdragning, som avsågs med svaret till din icke trovärdighet om att du skulle vara en "praktiserande budhist"?

Eller missade du (med flit) när du valde att bli buddhist, att man inte skall vara arrogant, nedvärderande och hålla på med härskartekniker? 

Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 23:02:57 följande:
    Du vet nog inte vad härskarteknik är. Mina inlägga har bara snuddat vid härskarteknik men jag kan absolut använda härskarteknik när det är befogat. 

Jag vet mycket väl vad härskarteknik är för något.. Så du kan lägga ned att insinuera på att jag inte skulle veta.

Att kalla någon för "Lille/Lilla vän/NN/du/ etc" är just att använda sig av härskarteknik. 

• EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-27 14:01:55 följande:
    Ursäkta, fel av mig: Bristen på varierat sex då, i TS fall.

Båda varianterna (för lite sex/ för tråkigt sex) förekommer frekvent, det är du nog också medveten om efter alla trådar i ämnet.
    Ja och? Och det har då TS i de andra trådarna också skrivit i så fall om de har tråkig sex eller lite sex, i de andra trådarna.
    Har TS i denna tråden skrivit i sina poster att han har "bristen på varierad sex" eller "för lite sex"? I så fall så kan du ju hänvisa till det inlägget där TS skriver detta. Som sagt jag har läst alla hans poster men har inte hittat att TS har sagt att han saknar varierad sex.

Jag har läst TS alla poster och har inte hittat att TS har att han har "brist på varierad sex"..
    Det jag har däremot hittat är att TS vill ha andra kvinnor att knulla med...

Du borde ju vara medveten om att folk är individer i första hand, och när man inte skriver något så kan man ju inte bara sitta och "hitta på" att det är på ett visst sätt baserat på något "vanligt förekommande"..
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-28 11:54:06 följande:
    Bokstavligt citat trådstarten:

"Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen."

Om TS var nöjd med variationen hemma hade han knappast skrivit så eller ens  startat tråden, anser jag. Men TS får väl förtydliga det själv om han inte redan övergett ämnet.
    Ja DU anser detta.
    Du borde ju vara medveten om att din tolkning ärr inte den enda "rätta" tolkningen, när den meningen går att tolka olika..
    Du har valt att tolka det som "brist..." på varierande sex.

Att TS bör förtydliga själv, var det ENDA vettiga du har skrivit. Men tills TS gör detta, om han nu, som du påtalade, inte hart lämnat ämnet, så anser jag att du skall lägga ned och rätta  andra och utgå från att din tolkning är den enda rätta tolkningen, som du gjort hitintills.
    För som sagt, TS skrev även i trådstarten citerar:

"Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

(slut på citatet)

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 15:26:51 följande:

Måste ställa några frågor till er som debatterar TS frågeställning.

1 Om ni blir så upprörda av TS inlägg, varför lämnar ni då inte tråden?  Jag läser inte trådar som provocerar mig, och ger mig inte in i diskussioner. TS har rätt att vädra sina åsikter. 

2 Om ni vill vädra era åsikter gör ni det bäst genom att skapa en egen tråd. Varför gör ni inte det?

3 Detta är ett öppet forum där åsikter bryts mot varandra inte ett forum för mobbing och personangrepp.  

Oavsett trådens ämne är det TS som äger frågan, inte opponenterna

1) Detta är ett diskussionsforum. Inte någon anslagstavla där man sätter upp sin åsikt.
    Men vad fint att DU inte läser trådar som provocerar dig..
    Fast här är en nyhet för dig..  Kanske världens största nyhet för dig..
    Bara för att man engagerar sig, så måste det inte alls betyda att man är provocerad av det för den saken skull. Bara personer som är strikt binära i sitt tankesätt resonera utifrån svartvita modeller.

Så mina två frågor till dig här på ettan på ettan.

Varför tar du för givet att folk är provocerade som diskuterar i denna tråden? Är det vanligt att du utgår från att det bara kan endast varandra motsatser på alternativen.

2) Som sagt, detta är ett diskussionsforum, inte en anslagstavla man klistra åsikter. 
    Lägger man upp sina åsikter på ett diskussionsforum så får man räkna med att det blir en diskussion och att man lägger sin åsikt kring ett ämne, och/eller ger tips och råd.

Min fråga till dig på tvåan här.
    Varför anser du att folk inte ska få göra sådant som ett diskussionsforum är till för att det diskuteras och man lägger sin åsikt kring någon annans åsikt om de har starta en tråd?

3) Just det detta är ett öppet forum som man diskuterar och/eller byter åsikter. Man har rätten att delta i vilken tråd man vill på ett öppet forum.
    När du anklagar folk för att mobba, så anser jag att du skall exemplifiera med. Men nu har du inte gjort detta.
    Sedan så vem avgör vad som klassas som mobbing, jo det "gör man själv", det är inget någon utomstående kan göra åt andra.

Så varför säger du då till folk att de inte skall utbyta just åsikter och/eller diskutera på ett öppet diskussionsforum (se din punkt 1 och 2), när det är just detta man skall göra på ett öppet diskussionsforum?

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 16:09:14 följande:
    Om TS inte svarar på frågor så har hen väl lämnat.  Då är det väl inte längre intressant att kommentera längre.  
    TS i denna tråd är en man, som är gift med en kvinna. Så det är helt okey att använda pronomet "han" om TS.

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 17:54:51 följande:
    Du förstår inte riktigt.  Den som skapar tråden "äger frågeställningen"  De som tex jag, gör just nu är att jag kapar tråden för mitt eget syfte. 
    No shit Sherlock? Tror du bara för att man svara på ett visst sätt att man har missat att du är en trådkapare för ditt egna syfte för den saken skull? 🙄🙄
    Vad jag läst i den här tråden är meningsskiljaktigheter och personliga påhopp inte på TS utan andra nic. Man har kapat den här tråden för att ifrågasätta en person.

Detta har ingenting med ett gott diskussionsklimat att göra.  Spelar ingen roll om det är ett öppet eller stängt forum. Vanligtvis brukar reglerna vara hårdare på ett öppet forum än ett stängt.  Inget mediaföretag är intresserade av sårande kommentarer  och personliga påhopp.

Varför inte starta en tråd med frågeställningen är alla otrogna svin? Det vore väl intressant?
    Du pumpade ut med en massa frågor i en tråd utan att lägga med någon vettig förklaring innan, eller som avslut. Det du skriver som svar här, med det dumma tillägget "du förstår inte riktigt,

Folk svara ju baserat på ditt egna innehåll du skriver i ditt inlägg. Du kan ju inte lasta andra för att du väljer att vara direkt otydlig, med den kassa kommentarer "du förstår inte riktigt".🙄

Seså, har du svar på mina frågor jag ställde dig?
    Jag svarade ju på dina frågor mot det lilla infon du hade i det inlägget.
    Varför inte starta en tråd med frågeställningen är alla otrogna svin? Det vore väl intressant?
    Varför skall man starta en tråd där man dra alla (alla=100%)  är otrogna svin, när det inte alls är så i verkligheten?

Berätta för mig hur du tänker där.

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 22:38:25 följande:
    Var och en bestämmer väl själv vilka frågor man vill besvara. Det råder knappast något svarst-vång här.  Du bestämmer vad du vill besvara eller så ställer du motfrågor. Jag förväntar mig inte få svar på alla frågor jag ställer utan nöjer mig med de svar jag får.  
    Jaha...
    Men vad bra att du inte förväntar dig att inte få svar på alla frågor du ställer.
    Jag kapade tråden av en anledning. Det utbröt ett ordkrig mot ett nic med personliga påhopp. Detta borde inte du bli så upprörd över. Dessutom kunde jag visa rent konkret vad tråd-kapning innebär och går till.  Min agenda är att påvisa att det förekommer en form av mobbning här och att det inte alls handlar om öppna diskussioner.  

Så bara för att det bröt ut ett ordkrig mot ETT nick. Så kunde du inte rikta det mot de de berörde? Utan "alla" i tråden skulle få då "sota"?🙄
    Så du har så extremt låga tankar om andra människor som deltar i en tråd att de inte fattar vad ed och hur en tråd-kapning går till? 🙄

Allt detta för att DU ansåg att diskussioner inte var öppen? Och att det förekom en form av mobbing.  Så du har än drat åsikter igen om vad som klassas som mobbing.

Hur skall du ha det bestämmer du åt andra vad som skall klassas som mobbing, ELLER avgör mottagaren det själv?
    Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda. Skulle ha skrivit "Du missförstår mig"

Du tror att det skulle ändra på mitt svar till dig. Det var ju fler som hade uppfatta ditt inlägg på närliggande sätt.
    Så det är alla andras fel att du väljer att vara direkt otydlig i informationen, och sedan ställer frågor som är riktade till "alla" i en tråd, baserat på en individ?🙄
    När det gäller frågan om tråden jag förslår att man startar istället för att kapa TS tråd så är frågeställningen upp till dig och andra. Jag menar att ni får ut ert budskap på ett bättre sätt som ni startar en tråd där ni kan ge uttryck för ert ogillande av otrohet.

Jag själv får inte ut någonting av dessa diskussioner eftersom jag vet att livet och  människan är komplicerad. Jag kan svara i trådar och dela med mig av mina erfarenheter men ärligt talat så är mina erfarenheter inte speciellt intressanta för er.  Vi är alla individer och var och en av oss har vår strategi.  Jag väljer att vara öppen för andras tankar, värderingar och strategier. Detta innebär att jag inte fördömer en människa för att hen varit otrogen.  Jag är inte heller säker på att det alltid är bäst för partnern att få veta. Jag vet att man mycket väl kan leva i en lycklig relation efter en otrohet. Jag vet att det är så mycket mer i en relation som är värdefullt än troheten.  Där har du min a tankar. Vill du bemöta dem kan jag inte hindra dig. Men jag förväntar mig heller inget svar.
    Nu är ju inte jag en som tror att "alla" otrogna är  svin. Vilket jag påtalade i  en av mina svar tiill dig också.. 
    Finns de som vill och tar ansvar för sin otrohet och inser att det gjort fel och inser att "tåget är kört" med den de bedrog och "gör inte om det" igen i nästa förhållande.
    Sedan så finns det då svinen som begår otrohet om och om igen, och till och med planerar att vara otrogen och frågar om tips på hur man skall gå till väga att vara otrogen.

Och att skriva ordentligt vad man menar från första början var tydlig direkt överkurs för dig?
    Eller var du ute efter att skapa en diskussion så att du kunde lägga skulden på din egna otydlighet på omgivningen?

Så bara för att du själv inte får ut något av dessa diskussioner så skall du avgöra då åt andra vad de får ut av sina diskussioner i olika trådar.. Till och  med sjunka så lågt att avgöra åt andra vad de skall få ut av saken eller inte?
    Allvarligt tror du så lite om andra människor att de inte kan avgöra något sådant själv?

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-29 21:06:34 följande:
    1. Varför måste diskussioner vara för och emot. Visst kan man diskutera fråge ställningar ändå. Visst kan man föra fram sina åsikter utan att vara för eller mot TS
    Jag upplyser dig om, i fall du glömt, att denna tråden handlar om en man som vill ha tips och råd på vad han skall kunna hitta anmdra gifta kvinnor som vill vara otrogna, så han kan vara otrogen mot sin fru.

Det är naturligt, p.g.a ämnet i sig när det handlar om otrohet. att det blir en sådan sidodiskussion som handlar om för och emot otrohet.
    För och emot har ju justa samröre med ämnet i sig.

Du valde ju att kapa TS tråd för eget syfte, och du drar igång en rejäl OT diskussion helt och hållet.
    Då du anser att det är viktigt att hålla topic, varför ger du inte tips och råd till TS vad han skall hitta andra likasinnade som vill begå otrohet mot sin make, så han kan får knulla bakom ryggen på sin fru?

Ja jag vet jag kan knappast någon förväntning  att du skall förstå detta. Med tanke på din konstiga jämförelse "tankelek" du gör på punkt två.

Och varför startar du inte själv en tråd om ämnet OT i en trådar? I stället för att kapa andras trådar, och dra igång en OT diskussion?
    Så du är ju knappast egentligen rätt person att gnälla och klaga på andra. Du är den sista som skall klanka ned på andra i denna tråden om något s.k OT.
    2. Du kanske har rätt men om vi tex tänker oss  en tråd som heter "Vad ska jag bjuda på till Nyår och inläggen börjar handla om för eller mot nyårsfirande.  Är det inte då bättre att de som är emot nyårsfirande skapar en egen tråd så att TS får chans att få goda användbara recept och andra tips till nyårsfesten
    Nu är det stor skillnad mellan tips på mat och att ge eventuella matrecept till ett nyårsfirande, och ge tips på hur man skall smyga för make/maka så att man kan bedra sin partner bakom ryggen, med att knulla andra.

Hur kan man sjunka så otroligt lågt att jämföra dessa två saker som i grunden är helt olika om man tittar under ytan.

Snacka om att dra till med en äpple päron jämförelse, för att försöka övertyga andra om att banan är egentlige lila och inte gul.
    3. Om tonen är hårdare online än i verkliga livet. är det något vi ska acceptera? Jag tror faktiskt att det är anonymiteten som bäddar för den hårda tonen. Man behöver inte stå för vad man skriver. 
    Precis som du tror jag på fria tankar och yttrandefriheten, så länge det inte skadar någon annan människa. I min värld är är vad vi säger och skriver till varandra kraftfullt, inget vi ska bagatellisera.

Märkligt ser ingenstans att Cartjan1 hävdar att tone "är hårdare" på nätet.

Eller är du en person som utgår från att "kan uppfattas/låta  som" är samma sak som "det är"?

Jag håller med Cartjan1, att många gånger är det som så att personen som får kritik tycker att det är en aggressivare och hårdare ton mot dem, som inte finns där alls egentligen då de inte läser ordentligt vad som skrivs och den s.k hårdare tonen fins bara i deras huvud egentligen.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-12-29 05:24:49 följande:
    Är det något privat jag tycker folk ska skita i skiter jag i att be om folks åsikter om det på internet.
    Amen...🍻

• EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-30 00:29:01 följande:
    Du missar nog poängen. Jag valde att kapa tråden i syfte att visa vad som händer när man gör det.
    Ja du har kört med den dåliga ursäkten tidigare i tråden.
    Du säger att trådstarten i frågeställningen har för eller mot otrohet. Det stämmer inte. TS skriver att han funderar på att vara otrogen.. 

Du har fel, ingenstans skriver TS att han "funderar" på att vara otrogen.
    Men vill du fortsätta att hävda TS "funderar" på det så citera där TS säger att han funderar på det.

Det står ju till och med tydligt att han VILL fortsätta att vara gift med frun men vänsterprassla lite.

Så citera gärna där TS påstår att han funderar  Synonymer till funderar går också bra

Skall dock påtala att "vill" är ingen synonym med "funderar".

Du citerar ett svar jag givit ett annat nic. Om man vill reagera på ett svar till ett annat nic så svarar man i tråden. 
    Jag reagerade på DITT svar du hade givit till ett annat nick. Mitt svar avsåg att kommentera dig och din kommentar, som du givit det andra nicket.  Du kan ju knappast begära på ett öppet diskussionsforum att ha "enskilt samtal" med personer.
    Du  verkar tycka att det är ok att använda en hår ton här och det har du rätt att göra.'
    Det har jag aldrig påstått. Kommer aldrig att påstå det heller. Så nej jag tycker inte så alls.
    Så vad bygger du den fabeln på att jag skulle tycka det är okey att ha en hårdare ton här?
    Jag skulle uppskatta om man kunde föra en normal diskussion här och argumentera för sin sak utan att använda personangrepp. Vi har olika ståndpunkt, så är det.
    Ja klart att man kan diskutera utan personangrepp. 

De skulle också bli en trevligare diskussion om folk även slutade upp med att tillskriva folk åsikter och ståndpunkter ("verka tycka"), de aldrig skrivit..
    Ja som ett tydligt exempel på hur du tillskriver mig att jag skulle "verka tycka" att det är okey med en hårdare ton, fast jag aldrig har skrivit så, och verkligen inte tycker så heller.

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?