Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vanligt att vara otrogen?

Anonym (Man) skrev 2024-12-22 01:22:46 följande:

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

Om man är nöjd med sitt förhållande så varför vill man ljuga, bedra och gå bakom ryggen  på den personen man är ihop med, för att kunna knulla runt lite?🙄

Låter knappast som att man är nöjd med sitt förhållande när man är beredd på att begå otrohet, och fiskar efter tips på hur man skall hitta likasinnade skitstövlar  som vi bedra sina äkta hälfter.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-22 11:16:23 följande:
    För att spänningen tänder en. 
    Jag har själv aldrig varit otrogen men varit älskarinna till flera gifta män. Jag vet att det är moraliskt fel, så den diskussionen hör inte hit. 
    Men det tänder mig att bli åtrådd och spänningen tänder dem. 
    Men det bästa är ju självklart om man kan vara tillräckliga tillsammans om inte båda parter är inne på swingerslivet.

Jag fattar detta med spänningen tänder. Det var ju knappast det som var konceptet med mitt svar heller.

Det som är kärnpunkten/konceptet är varför man är intresserad av att chansa att hålla på med otrohet, om man nu är nöjd med förhållandet, och riskera att sabba då ett bra förhållandet fört att man vill ha lite "variation" för att eventuell klä ett skitstövel beteende under manteln "spänning...

Det hade ju varit vettigare att vara swinger och fråga sin partner om det kunde vara ett alternativ, än att välja bedrägeri (otrohet är en form av bedrägeri) och bedra sin partner.

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 08:51:32 följande:
    För det första så är jag tveksam till tvåsamhet som koncept. Att vara gift är mest praktiskt särskilt om man har barn. 
    Jag ser det inte som något fruktansvärt att "knulla runt lite". Kan se att det i sig kan till och med rädda förhållanden beroende på vilken inställning inblandade har.

Med det sagt så låt oss återgå till kärnfrågorna i den här tråden (som inte handlade om moral och etik), tack :)
    Ja och vad är då problemet att man kan prata med lilla frugan och fråga om hon kan tänka sig att bli swingers, och/eller ha öppet förhållande, så kan ni båda knulla runt lite med andra och få då spännande varierande  och skön sex med andra sex?
    Som jag också påtalade om i post #5 om att vara swingers.

Eller är du en av de fullblods egoisterna som att lilla frugan skall hålla på sig och endast släppa in din kuk, medan du skall få lov att springa runt och doppa din påle i andras kvinnors grottor?

Tillägger hade skrivit samma till en kvinna om det varit en kvinnlig TS.

Du sluta med att skylla ett patetiskt bedrägeri, på något som  att du är tveksam till konceptet tvåsamhet.

Jag säger inte att man inte skall få lov att vara tillsammans med flera och/eller att man skall få knulla med flera..  Det är okey så länge alla inblandade är medvetna om varandra och är med på det.

Det är bara patetiskt av dig att använda det som förklaring/ursäkt för att kunna rättfärdiga en otrohet.
    Det förstår människor som är minimum normalbegåvade. 

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 18:50:05 följande:
    Tror du skulle må bra av att leva lite mer efter devisen "sköt dig själv och skit i andra".
    Jaha OCH?

Skriver du på ett öppet debattforum där alla får delta, så är det dina problem om du inte tål att läsa vissa inlägg. Så nej mig blir du inte av med, då jag har samma rätt att skriva i din tråd som du och alla andra har så länge jag följer reglerna.
    Så det är bara för dig att gilla läget.

Med det sagt..

Och du skulle må bra av att lära dig vikten av att vara ärlig mot den du påstår dig älska och även påstår att du har ett bra förhållande med.

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 18:51:29 följande:
    Alla kanske inte tänker som du, har du tänkt på det?
    Nä, tänkte väl det Flört
    Att då upplysa folket i tråden över hur du kan anse att ljuga, bedra och gå bakom ryggen är att värdesätta sin fru som är  även mamma till era barn? 🙄
    Det skiter du i att för klara för att <fyll i valfritt snack här om varför din fru är inget värd i dina ögon>..

Och du inga patetiska försök att skylla ifrån dig på att "andra inte skulle förstå" och /eller "ni är för dumma att förstå" etc floskler som du kan tänka dig för att slippa förklara....

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-25 07:24:11 följande:
    Men som sagt Du skulle verkligen må bra av att jobba på att sköta dig själv och skita i andra. Alternativt hade du troligtvis kunnat bli en förträfflig moralpolis som finns i vissa islamistiska diktaturer.
    Varför vill du att jag skall sjunka till din låga nivå och skita i andra, så som du skiter i din fru?

Och, för andra (eller är det tredje gången?) jag påtalar detta för dig  du kan ju fråga din fru om hon kan tänka sig att bli swingers och/eller ha ett öppet förhållande.
    Så kan ni båda knulla runt och få spännande sex med andra. Eller anser du att det är bara du som skall få doppa köttkorven i köttgrottorna, och din fru skall endast få nöja sig  med din köttkorv i hennes köttgrotta?
    Du vet, MrTvåHjärnceller aka Anonym(Man),  jag har inga problem med att lev i och andra lever i ett swingersförhållande och/eller i ett öppet förhållande. Tycker det är långt mycket vettgigare än att ljuga, bedra och gå bakom ryggen på den som man påstår sig älska och är nöjd med förhållandet.

Ett förslag  om öppet förhållande och/eller att bli swingers skulle aldrig en moralpolis kunna ge. Men jag antar att du blundar för den signifikanta  fakta medvetet, för att kunna ge dig själv en ursäkt att skrika moralpolis åt mig.🙄

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-25 11:48:53 följande:
    Därför - att jag är övertygad om att världen skulle bli en bättre plats om inte en massa människor känner sig tvungna att försöka kontrollera och styra vad andra människor ska göra utifrån deras inskränkta världsuppfattning.

Du är duktig på att försöka förlöjliga mig genom fåniga epitet, det ger jag dig.
    Jag föreslår att du läser mina inlägg igen innan du drar massa förhastade slutsatser och kommer med dina moralpredikningar. Jag vet inte vad det är du försöker åstadkomma med tanke på att du varken känner mig eller min fru.

Ett förslag till dig är att försöka sköta dig själv och skita i andra. För 3e gången?
    Jasså?
    Varför vill du då kontrollera din fru och tvinga henne att leva i en lögn. men du vill kontrollera din fru?
    Så du är ju precis lika inskränkt själv då du vill ju vara otrogen., . Men klar att det är ju inget du vill höra att du är inskränkt. För det passar ju inte in i din beljugna världsbild.

Så du menar att din fru är MEDVETEN om att du vill knulla andra? Går hon  med på detta att  vill knulla andra.
    Du skriver ju själv att du vill vara otrogen, då jkn ju knappast din fru vara vetandes om att du vill knulla andra.

Och du mina svar baseras på dina inlägg jag har
    läst i denna tråden, lusläst till och med, så vad ville du, så vad vad det du ville?
    Så du har fan inget att komma med med den kommentaren om att jag skall läsa dina inlägg igen.

Jag försöker knappast att styra dig. Är det något med du skall ljuga om?
    Det verkar ju vara din melodi. Du får inte höra svaren du vill höra, då skall du passa på att ljuga om vad personen skriver i sina texter. Men vad förväntar man sig av en som även vill ljuga för sin fru?
    Anonym (Man) skrev 2024-12-25 11:48:53 följande:
    Ett förslag till dig är att försöka sköta dig själv och skita i andra. För 3e gången?
    För tredje gången(?), nej jag tänker inte sjunka ned till din låga nivå av att skita i andra människor, bara för att du väljer att skita i din fru.

Och du skall bara ge fan i framtiden att lägga förslag till andra då du saknar ju intresse att ta till dig av förslag från andra (som andra lagt in).

Det enda du är, bevisat, intresserad av är att träffa likasinnade som är intresserade av att ljuga för sina makar, så som du vill ljuga för din fru, så du kan få lite sköna knull.

Så mitt förslag är att du lägger ned och förslår att jag skall bli lika liten småsint egoist som DU är. som dig och strunta i andra.

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-12-25 11:51:39 följande:
    Men snälla... 
    Märkligt att Familjeliv drar till sig så många tomtar som älskar att dra förhastade slutsatser baserade på fantasier och inskränkthet eller vad det nu kan vara.

Besynnerligt. 
    Det som är besynnerligt att du fattar inte att du så som du bädda som får du  ligga.

Du ber ju om råd och tips på hur DU skall träffa likasinnade som också vill ljuva och bedra sin äkta hälft för att få knulla bakom ryggen.

Det finna inga förhastade slutsatser att dra av detta. Det behövs inte ens dra s några slutsatser alls. Du serverar ju själv på ett silverfat vilken lågvattenmärke du är till människa.

Den rätta frågan är varför du anser att din fru är värd att du vill servera henne med lögner och bedrägeri och gå bakom hennes rygg. Är verkligen kvinnan du påstår dig älska, och är även modern till dina barn, inte värd mer än att bli spottad på?
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 13:37:41 följande:
    Vissa är inte otrogna för att de vill lämna, utan för att de ska orka stanna kvar ett tag till.
    Det verkar ju knappast vara så i TS fall, att han vill knulla för att orka stanna kvar...

Detta skrev TS själv, utdrag ur trådstarten:

"Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?"

(slut på citatet)
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 13:37:41 följande:
    Den bedragna kvinnan hade sannolikt fått en massa nackdelar och akuta problem av en uppbruten relation. Hela 58% av svenska kvinnor uppgav 2023 att de inte trodde sig ha råd att separera från sin man, kvinnor har svårare att få bostadslån osv osv.

Hur är detta relaterat till tråden i sig, och samröre med det jag skriver?

• EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 17:12:01 följande:
    Det är en förklaring bland många till att män inte lämnar, utan istället söker sex utanför sin primära relation.

Om du hade bekvämat dig med att läsa mina poster (genom att trycka på visa endast i undermenyn på knappen med "..." ) innan du försökte med "en förklaring bland många"  och pumpa på med en massa meningslös statistik, så hade du sett att jag aldrig har/haft har några problem med att söka sex utan för relationen, så länge alla inblandade är medvetna om varandra. Det jag vänder mig emot är att vissa anser att lögner, bedrägeri och att gå bakom ryggen är rätt sätt att göra det på.
    Står att läsa bland annat i mina poster #5, #10 och #25.
    Ser du och förstår signifikant skillnad?

Så du har kommit, i grund och botten, med en icke förklaring riktad mot mig, i din post här.

Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 17:39:24 följande:
    Jag var missnöjd i åtta år innan det hände. Så det kan du tro att det funderas på och man hoppas i det längsta på en förändring.

Märkligt är också att du inte reflekterar över vad TS själv skriver i sin TrådStart.
    Han påstår ju att han är nöjd med förhållande.. Läs hans sista mening som är en fråga så står det där att han är nöjd med förhållandet.

• EnAnonumius
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-25 17:37:20 följande:

Kan inte förstå att man sitter och planerar hur man ska bedra sin fru. Börjar undra om detta verkligen är på riktigt.

Tyvärr så finns det sådan här bottenskrap både bland män och kvinnor.. 😒

• EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-25 21:52:40 följande:
    Nöjd med förhållandet ja, med bristen på sex nej.

Om det inte var så hade TS knappast behövt skriva tråden från början. Då hade han bara varit nöjd, utan återkommande tankar på otrohet.
    Vilket av sina poster, inkluderat sin TrådStart, skriver TS att han har "brist på sex" i sitt  förhållande?

Du vet, det finns faktiskt stolpskott, som vill vara otrogen för "att få lite spänning och variation i sitt sexliv".
    Det skriver också TS själv i post #7 att han vill ha "spänning och variation" i hans sexliv, så det behöver inte alls betyda att han är otrogen p.g.a något "sexbrist".

• EnAnonumius
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-26 00:32:20 följande:
    Ja absolut, självklart finns det hos båda könen men ts är en man och har fru därav skrev jag stackars hans fru. Men ja, uschhh
    I det håller jag med.
    Det är bara ren egoism det TS vill syssla med.
  • EnAnonumius
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 10:22:09 följande:
    Se bara på lilla Molly50 på detta forum, hon har nu ältat sin tidigare relation på detta forum i en väldigt massa år utan att vilja gå vidare.
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 11:57:43 följande:
    Lille vän.
    Vad duktig du är att ösa på med härskartekniker..
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 13:56:33 följande:
     Att vara extremt naiv är en dumhet och även fast jag är praktiserande buhist så kan du ge dig på att jag blir extremt skadeglada när naiva människor som sitter på höga hästar hamnar i den dypöl som dom själva skapat. 

Antar att det skall stå "budhist" ...

Praktiserande budhist?
    Jo jo, det är lika trovärdigt som att månen är gjord av ost och att grisa kan flyga...

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?