• Anonym (A)

Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan

Anonym (bff) skrev 2024-12-21 22:25:51 följande:

Hon blir den otrygga ambivalenta i vår vänskap och jag pendlar mellan den trygga och undvikande om man kan se det ur ett sånt perspektiv.

Ville bara skriva av mig för detta är ju något som ibland väcker obekväma känslor 

Exakt detta!!

jag har en likadan vänskap, dock är det jag som då är den ambivalenta. Dock inte alls på denna nivå, jag skriver inte såna extrema kärleksförklaringar, men jag känner att det är jag som hör av mig först typ jämt och är väldigt mån om relationen, nästan beroende av henne på ett ohälsosamt sätt. Men är ju väl medveten om detta och försöker förstå varför, försöker ägna tid åt andra vänner/intressen osv. Hon låter ju väldigt besatt av dig, förstår hennes känslor i det hela men det är inte sunt när det blir så extremt? Är hon medveten om det själv? kan du prata med henne om
    detta på nåt bra sätt? Ibland hade jag nog önskat att min vän och jag pratade ut om denna obalans i vår relation för att förstå varandra bättre och jag tror vi båda skulle slappna av mer då?
Svar på tråden Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan