• Anonym (bff)

Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan

Ska väl inte klaga att jag har en bästa tjejkompis som visar uppskattning att man är värdefull och älskad men ibland blir det lite tooo much, ja jag är själv tjej.

Men hon kan liksom i perioder och ganska ofta som typ 4-5 gånger i veckan skriva att hon älskar mig 2 gånger i samma sms. 
    Och får höra om vi inte setts på typ 3 dagar att hon saknar mig såååååä mycket redan och längtar tills nästa gång vi ses och massa röda hjärtan. Visst, jätte fint och gulligt att hon tycker så mycket om mig men det är inte alltid man själv orkar skriva älskar dig och saknar dig och du är bäst osv osv tillbaka varenda gång. 
    Ett klassiskt sms hon kanske har skrivit en vanlig måndag morgon Såhär: 

Godmorgon min älskling. Hoppas du sovit gott. Hur mår du? Saknar dig redan mitt hjärta, men på fredag ses vi och längtar så mycket. Puss min fina. Love you och ha bästa dagen.

Alltså visst jätte fint, men vi är 28 år och ses typ 2-3 gånger i veckan så så mycket kanske man inte behöver skriva att man längtar och saknar och älskar.

Det jobbiga är att om jag kanske inte skriver med lika många hjärtan tillbaka eller skriver en massa älskar dig och detsamma på saknar/längtar etc så frågar hon i nästa sms om det hänt något eller om jag är låg? För att hon bara har den känslan?

En sak om jag fick sådana här sms från en man som jag var nykär i och vi var i en förälskelsefas, men alltså knappt då hade jag velat ha så pass många kärleksfulla budskap för det hade också vart en red-flag på sitt sätt, typ love-bombing syftar jag på.
    Och nej hon är inte lesbisk eller bi- vi har känt varandra i 12 år. Men snart så läser jag knappt eller tar åt mig av det hon skriver för det kommer så ofta och så intensiva texter om kärleken för vår vänskap och mig som person.

Lagom är verkligen bäst här. 
    Kan ju inte heller säga till henne för hon kommer bli jätte ledsen men som nu tex så skickade hon återigen nu när hon åkt till fjällen med sin familj över jul hur mycket hon redan saknar mig och tänker på mig. 

Jag menar vi är vuxna kvinnor, singlar bägge två men känns konstigt att hela tiden behöva uttrycka veckovis sin kärlek och längtan när vi ändå ses så ofta , jag försvinner liksom inte och nej jag är inte arg eller ledsen bara för att jag inte svarar så fort eller skriver romaner om min uposkattning tillbaka. Vet inte vart jag vill komma med detta men haha kan någon känna igen sig?

• Svar på tråden Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan
  • Anonym

Skojar du?
    Inte normalt och inget jag skulle vilja vara med om.

• Anonym (bff)

Somsagt känt varandra i 12 år, lärde känna varandra genom skolan, hade dock ett uppehåll på ca 3 år efter studenten då vi levde rätt olika liv och vår vänskap rann ut i sanden. Det är först nu sen snart 2 år tillbaka vi verkligen börjat umgås frekvent igen. Men vi började umgås allt tätare under våren 2024 och framåt och har i mina ögon nästan fått som en syster-relation till varandra vilket är fint på många sätt. Vi har verkligen kul ihop! 

Men det känns som att hon söker en bekräftelse hos mig hon kanske istället skulle behöva från en man/dejt. 
    Det är inte alltid jag fått sådana här mess av henne utan det började mer och mer bli efter i somras då vi typ spenderade hela semestern ihop. 

Hon skriver och är med killar och har inga problem med att få bekräftelse på annat håll så därför jag inte riktigt kan förstå varför hon vill ha samma bekräftelse från mig eller söker älskar dig - saknar dig - tänker på dig tillbaka från mig? Flr det är tydligt att det måste handla om kontroll på vart hon har mig och vart jag tycker / står för annars hade hon inte reagerat när jag inte skickar lika ogenomtänkta kärleks texter tillbaka.

• Anonym (bff)

En sak om man fyller år och får massa hjärtan och kärleksförklaringar och får höra att man är älskad och uppskattad i en lång text. Då tar man åt sig på ett annat sätt, mer än att få sånt här lite då och då i ens rätt gråa vardag morgon eller kväll. 

Vi äger ju liksom inte varandra men det känns så genom henns sätt att visa kärlek i text. Men tycker bara det blir lite barnsligt, vi är ändå närmare 30 år snart och kunde likaväl i detta fall haft 2 barn på varsitt håll, vart gifta med varsin man och haft villa/Volvo/vovve. Och nej det ena måste inte utesluta det andra men får snart lite avsmak på dessa typ romantiska sms från henne, det får mig att känna som att man är en liten flicka på nytt som fått sin första mobil och skickar emojis och snälla ord till sina tjejkompisar. 

Hahahha nej det är inte riktigt så jag vill eller har behovet av att kommunicera med mina vuxna nära kompisar

• Anonym (bff)

Hon blir den otrygga ambivalenta i vår vänskap och jag pendlar mellan den trygga och undvikande om man kan se det ur ett sånt perspektiv.

Ville bara skriva av mig för detta är ju något som ibland väcker obekväma känslor 

• Anonym (A)
    Anonym (bff) skrev 2024-12-21 22:25:51 följande:

Hon blir den otrygga ambivalenta i vår vänskap och jag pendlar mellan den trygga och undvikande om man kan se det ur ett sånt perspektiv.

Ville bara skriva av mig för detta är ju något som ibland väcker obekväma känslor 

Exakt detta!!

jag har en likadan vänskap, dock är det jag som då är den ambivalenta. Dock inte alls på denna nivå, jag skriver inte såna extrema kärleksförklaringar, men jag känner att det är jag som hör av mig först typ jämt och är väldigt mån om relationen, nästan beroende av henne på ett ohälsosamt sätt. Men är ju väl medveten om detta och försöker förstå varför, försöker ägna tid åt andra vänner/intressen osv. Hon låter ju väldigt besatt av dig, förstår hennes känslor i det hela men det är inte sunt när det blir så extremt? Är hon medveten om det själv? kan du prata med henne om
    detta på nåt bra sätt? Ibland hade jag nog önskat att min vän och jag pratade ut om denna obalans i vår relation för att förstå varandra bättre och jag tror vi båda skulle slappna av mer då?
  • Anonym (L)

Hur vet du att hon inte är bi? Hur är hon när ni umgås - är hon närgången och rör vid dig? Visar hon svartsjuka när du pratar om män eller dejtar män? 

Detta låter inte helt normalt. Jag hade blivit irriterad, låter jobbigt. Nu vet jag inte om du redan har gjort det, men om inte så hade jag sagt till henne att jag tycker att det blir för mycket när hon håller på så här och att jag vill att hon slutar. Man är inte elak för att man säger ifrån, och man kan ju säga ifrån på ett bra sätt. Sätt gränser.

• Anonym (L)

Vill tillägga att hon kan vara bi utan att ha berättat det för dig. Du kanske inte vet om det. Man vet inte allt om andra människor, trots att man står varandra nära. 

• Anonym (bff)

Nej men hon är en sån kill- tjusare på en sån grad att hon om någon i min krets skulle ej vara attraherad av samma kön. 
    Det komiska var att när jag hade lagt ifrån mig telefonen för kvällen igår och skulle krypa ner så kom det från henne ett sms för det Stod : Saknar dig!!!!! Snart ses vi igen!! Hur har det gått idag på jobbet??? Älskar dig mest sov gott hjärtat.

Hmmm, hon ska ju liksom vara upptagen nu med sin familj kan man tycka inte sitta och skriva sånt här till mig bara för att .

När vi umgås ihop så är hon väldigt vääldigt generös, hon erbjuder sig ofta att jag kan sova över hos henne om jag tex inte vill ta bussen hem fast jag bara bor 3 km bort. 
    Så närgången är hon väl inte mer än en kram när vi ses och säger hejdå. Men så värst närgången är hon inte med någon. 
    Och IBLAND när hon pratar om mig, med mig eller ber mig om något eller ska uttrycka sin tacksamhet för mig så pratar hon nästan bebis-språk eller sån ton som man kan ha när man är sådär riktigt nykär och vill visa att man bryr sig om en person. Jag blir nästan förnedrad när hon lägger huvudet på sn, tittar på mig med hundvalps ögon och säger något som vi ska hitta på eller bara frågar om jag vill ha påfyllning på kaffet. KäNNs Som att vi kommit varandra nästan lite för nära och att hon ser mig som sin lilla snuttefilt hon kan rå om.

Det är inte där jag vill vara i en vänskap i 28 års åldern även om hon är min bästa vän och man ska kunna vara sig själv med varandra. 

Jag har en man jag träffar ibland och som jag tycker om men hon har inte visat svartsjuka så vitt jag kan komma på.
    Hon träffar också en man men det jag märkt är att hon pratar likadant med honom som med mig. Men det är bara vi 2 hon är sådan mot. Alltså valpig, kärleksförklarande, mysig och bebis-språk ibland som att vi båda var gifta med henne.

• Anonym (bff)

Någonting som man egentligen ska bli glad utav att bli väl omhändertagen, sedd och uppmuntrad har nästan börjat bli provocerande. 

Hon sitter liksom redan nu och säger vilken sommar 2025 vi ska ha ihop och att vi ska spendera varenda ledig minut tillsammans och bara ha det härligt och mysigt precis som sommaren 2024?..mmmm men man kanske först ska se vart i livet man befinner sig om ett halvår innan man på förhand bestämmer med sin bästis att det ska bli exakt som året innan. 

Stör mig också att hon är NOLL allmänbildad och vet tex inte vad Ai är för något påfund. Ai, vad är det sa hon senast vi sågs. Samma sak med ordet Pk. Och sånt som händer i världen etc har hon ingen aning om. Hon är bara i sin lilla bubbla med hennes jobb, hennes dejt och mig då. Det är hennes värld, resten verkar hon helt skita i eller har inte förmågan att snappa upp att man kanske bör veta vissa saker om vad som händer där ute.

• Anonym (bff)

Är det mig det är fel på som fått en liten ick på hennes kärleks -budskap? Och inte meningen att låta taskig när jag tycker hon börjar bli allt mer verklighetsfrånvarande av det som sker i samhället etc men jag kommer typ börja backa ganska mycket om hon inte slutar snart

• Jårdi

För mig låter hon jättejobbig, jag hade nog inte stått ut. hade känt mig väldigt kvävd. 

• Anonym (bff)

Nu kom det ett sms såhär efter att det vart tyst i ett dygn:

Vad gör min favorit människa?

Sist hon skrev stod: Hur är det med min sockertopp?

Svar på tråden Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan