Bästa tjejkompisen skriver kärleksförklaringar ca 5 gånger i veckan
Ska väl inte klaga att jag har en bästa tjejkompis som visar uppskattning att man är värdefull och älskad men ibland blir det lite tooo much, ja jag är själv tjej.
Men hon kan liksom i perioder och ganska ofta som typ 4-5 gånger i veckan skriva att hon älskar mig 2 gånger i samma sms.
Och får höra om vi inte setts på typ 3 dagar att hon saknar mig såååååä mycket redan och längtar tills nästa gång vi ses och massa röda hjärtan. Visst, jätte fint och gulligt att hon tycker så mycket om mig men det är inte alltid man själv orkar skriva älskar dig och saknar dig och du är bäst osv osv tillbaka varenda gång.
Ett klassiskt sms hon kanske har skrivit en vanlig måndag morgon Såhär:
Godmorgon min älskling. Hoppas du sovit gott. Hur mår du? Saknar dig redan mitt hjärta, men på fredag ses vi och längtar så mycket. Puss min fina. Love you och ha bästa dagen.
Alltså visst jätte fint, men vi är 28 år och ses typ 2-3 gånger i veckan så så mycket kanske man inte behöver skriva att man längtar och saknar och älskar.
Det jobbiga är att om jag kanske inte skriver med lika många hjärtan tillbaka eller skriver en massa älskar dig och detsamma på saknar/längtar etc så frågar hon i nästa sms om det hänt något eller om jag är låg? För att hon bara har den känslan?
En sak om jag fick sådana här sms från en man som jag var nykär i och vi var i en förälskelsefas, men alltså knappt då hade jag velat ha så pass många kärleksfulla budskap för det hade också vart en red-flag på sitt sätt, typ love-bombing syftar jag på.
Och nej hon är inte lesbisk eller bi- vi har känt varandra i 12 år. Men snart så läser jag knappt eller tar åt mig av det hon skriver för det kommer så ofta och så intensiva texter om kärleken för vår vänskap och mig som person.
Lagom är verkligen bäst här.
Kan ju inte heller säga till henne för hon kommer bli jätte ledsen men som nu tex så skickade hon återigen nu när hon åkt till fjällen med sin familj över jul hur mycket hon redan saknar mig och tänker på mig.
Jag menar vi är vuxna kvinnor, singlar bägge två men känns konstigt att hela tiden behöva uttrycka veckovis sin kärlek och längtan när vi ändå ses så ofta , jag försvinner liksom inte och nej jag är inte arg eller ledsen bara för att jag inte svarar så fort eller skriver romaner om min uposkattning tillbaka. Vet inte vart jag vill komma med detta men haha kan någon känna igen sig?