• Tom Araya

Är min man snål eller är det jag som tänker fel?

Anonym (Hin Håle) skrev 2024-12-21 11:22:54 följande:

En gyllene mellanväg hur tråkigt det än låter. 
    Jag håller med om att man inte behöver äta sig mätt på en eller två saker på ett julbord men det behöver inte betyda att man ska snåla. 
    Avskyr dock slöseri och frosseri, dock har det inte med snålhet att göra enligt mig .

Aniiee skrev 2024-12-21 11:51:05 följande:

Vet du, han låter lite som Anton Svensson. "Man kunde kanske göre köttbullarna något mindre?"

Och jag tycker allt att ditt svar på det bör vara samma som Almas: "Jag gör köttbullarna precis lagom. Lagom store och lagom runde och lagom brune."

If you catch my drift....

Anonym (s) skrev 2024-12-21 11:57:45 följande:

Din man är vuxen, kan slököpa en stol för 9000 men är avundsjuk på sin lillebror som älskar hemlagade köttbullar. Hade det suttit i ekonomin hade det varit förståeligt med begränsning av lax/fina viner/fin choklad men din man är bara löjlig. Väldigt löjlig. En dag finns inte släkten att kunna göra det där lilla extra åt.

Anonym (Jo) skrev 2024-12-21 12:18:11 följande:

Du tänker rätt och verkar ha ett varmt hjärta. Köp och tillaga vad du känner för. Maken får gnälla om han vill. Du kan förklara att DU vill göra detta för era gäster och han behöver inte vara delaktig men han behöver åtminstone inte klaga.

Bra svar, jag håller med.

Svar på tråden Är min man snål eller är det jag som tänker fel?