Ex hört av sig från kåken
Sedan har jag mycket låg tilltro till dessa behandlingsmetoder, men att de går på det när de sitter inne. Det vet jag.
Tycker att hela historien är konstig.
För det första är inte lägstastraffet tre år, det är 14 dagar, för oaktsam våldtäkt. Och för förstagångsförbrytar döms vanligtvis inte fängelsestraff ut alls.
"
Oaktsamma brott har normalt ett lägre så kallat straffvärde än motsvarande uppsåtliga brott. Straffskalorna för de aktuella brotten skiljer sig därför också åt. Straffskalan för oaktsam våldtäkt är fängelse i lägst 14 dagar och högst fyra år.
I regel ska inte påföljden fängelse väljas för en tidigare ostraffad person när straffvärdet för det konkreta brottet inte uppgår till ett år. -2
Källa; www.domarbloggen.se/vad-menas-egentligen-med-oaktsam-valdtakt/
Hur tänker man när man anmäler och sätter sin sambo i fängelse, för något man gör tilsammans varje vecka?
Visst, det var inte bra det han gjorde. Men så jäkla farligt tycker jag ändå inte att det är.
Två personer i en relation som bor ihop och har sex varje vecka liksom?
Var det så fruktansvärt farligt att han avslutade samlaget, han kanske var så inne i sin njutning att han inte ens märkte att hon somnat.
Är det verkligen värt att låsas in för i TRE år, vilket jag faktiskt betvivlar sanningshalten på. Och pga just detta så undrar jag faktiskt om något alls är sant...
Jag hade tyckt att det varit fruktansvärt om jag vaknat upp av att min man sprutat ner mig och jag inte kommer ihåg vad som hänt. Även om jag älskar honom så är det att gå helt över gränsen. Det är mer en fråga om princip. Sex bygger på ömsesidighet och samtycke.
Så jag har väl blivit lite mer nyanserad till det jag läst nu. Han borde varit mer uppmärksam