Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Ex hört av sig från kåken

Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-21 09:33:56 följande:
    Ja i domen står det oaktsam våldtäkt. Jag vill inte förminska hans handling. När jag fick hem brevet däremot kunde jag inte koppla. Han var den sista personen på jorden jag trodde skulle bli dömd för en sådan sak. 
    Ja, det trodde nog de franska fruarna till de män som våldtog Dominique Pelicot också. Det syns inte utanpå vem som våldtar.
  • Anonym (X)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-21 21:33:53 följande:

Vet du ens vad medberoende är? Är psykologer, socionomer och liknande medberoende också? 

Jag är yrkesverksam inom området, har jobbat ideellt inom kvinnojouren i 8 år. Jag är bara rationell. Han skriver ju att han vill ha hjälp att återanpassas. Har hört av mig till hans familj, dom vill inte veta av honom?.

Ser du någon skillnad på att vara medberoende och medmänsklig eller är det samma sak? Tycker du inga psykologer som jobbar med exempelvis pedofiler är friska? Ska människor få arbeta med att återanpassa människor från sexualbrott utan att kallas för medberoende?? 

Fast du har en personlig koppling till honom. Ser du verkligen inte skillnaden?
  • Anonym (X)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-21 22:54:32 följande:

Jo, men jag är inte i det här sammanhanget där som vårdare. Det finns psykologer och kriminalvårdare på anstalten. Men tycker du det är rimligt att någon utöver det ska bli helt isolerad, ingen annan än andra personer i Samma sits som honom ska vara hans vänner. Du tror inte att det skulle kunna göra vem som helst knäpp? 

Mina motiv är ju mer plikt känsla som skulle vara koncentrerad till specifika tillfällen. Inte att konstant tänka på dig och springa och dalta. 

Men du, tror du på allvar att du är den endes som kan hjälpa honom? Att allt hänger på dig? Om du inte gör något så kommer han att fortsätta våldta?

Självklart kan han gå vidare i livet utan dig. Det finns hjälp att få om han vill.

Vad säger din man?

• Anonym (X)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-22 10:31:15 följande:
    Nej jag har en tolkning av vad medberoende är. Det är min tolkning. Det finns ingen diagnos på medberoende eller en tydlig definition vad det är. Varför hävdar du detta gång på gång, anklagar du folk för att ha elallergi också? 
    Vad säger din man?
  • Anonym (X)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-22 15:14:56 följande:
    Jag har koll, känner folk som jobbar där. Oklart varför du behöver informationen 

För att du inte låter trovärdig?

Svar på tråden Ex hört av sig från kåken