Ex hört av sig från kåken
Är hans blyghet en förmildrande omständighet till våldtäkten? Varför tar du upp det ens? Varför skulle du ha kontakt och stötta honom? Av vilken anledning?
Är hans blyghet en förmildrande omständighet till våldtäkten? Varför tar du upp det ens? Varför skulle du ha kontakt och stötta honom? Av vilken anledning?
Oavsett vad du beslutar dig för, tycker jag du ska skicka ett brev till honom och tala om ditt beslut. Så mycket förtjänar alla oavsett omständigheter.
Så om en pedofil vill ha kontakt med sina barn de utsatt för sexuella övergrepp för så har de en skyldighet att svara enligt dig? så vi inte är "värsta diktatorerna"?
Ja, han är väl inte intressant nu heller?. Men det finns något som ger mig dåligt samvete. Hur många har inte redan uteslutit honom?
Hur bra blir det när någon blir dömd till ett livslångt utanförskap? Jag ser ju bara att ingen vettig kvinna kommer bli tillsammans med honom igen. Inte en enda vettig åtminstone. Vilka jobb kan han ta? Alla jobb jag haft har jag alltid säkerhetsprövats eller fått lämna in både brottsregister plus misstankeregister.
Jag har ett eget liv idag med man och familj. Så jag ser det mer som välgörenhet och ideellt arbete än att det har så mycket med mig att göra. Detta handlar ju mer om att vara mänsklig. Jag är kristen och tror på förlåtelse Även om jag inte är vad folk ser som traditionellt kristen.
Det är inte min uppgift att i den här stunden sitta och tänka på hur hon har det. Om jag ska vara helt krass, om jag är med och deltar i uteslutningen av honom, jag ser till att han blir totalt avskärmad från allt och alla. Vad gör jag med flera då?
Det enda som händer på sikt är ju att dessa personer inte har en anledning att förändras. Dom kommer att ses som monster av alla och varför skulle dom då göra en enda sak för att förändras? Då pratar vi inte längre bara om henne som brottsoffer utan då kan vi prata om 10-20 kvinnor till. Ingenting blir bättre av att mammor och pappor struntar i sina barn som döms för brott. Bara att titta på kungafamiljen i Norge. Prinsessans son är misstänkt för brott och hennes uppgift är att vara mamma. Tycker du att det är konstigt att hon tar på sig mammarollen? Att hon skickar sin son på rehab.
Vissa föräldrar tar inte på sig den här rollen utan ignorerar sina barn som misstänks för motsvarande brott. Då står dessa helt själv. Är det bättre?