Inlägg från: Anonym (Kimchi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kimchi)

Ex hört av sig från kåken

Han kan vara desperat efter kontakt. Du är säkert inte den enda som han försöker med. Du ska inte ta kontakt. Du har inte varit intressant för honom de senaste 10 åren. Nu sitter han inne. Dömd för våldtäkt! Å du överväger att stötta den personen. Han blev ju inte direkt dömd för att vara blyg och för synd. Han är ett jävla as. 

• Anonym (Kimchi)

Men lägg av nu. Dina principer är inte hållbara. Du kan inte rädda världen på det sättet. Hur förklarar du i så fall att du inte brydde dig ett skit om honom på 10 år då? Behövde han inte en vän då? Vad är det som triggar dig att överväga kontakt. Du kan inte radera havs göranden. Inte heller boosta honom. Han behöver gå ett eller fler program under fängelsetiden där han får lära sig vad samtycke innebär och hur man använder det. Vem fan vill ha sex med någon som är så bäng att hon somnar. Nä han pumpar på. Ingen koll alls.

Klart det kan vara obehagligt att läsa en FUP och dom. Meb backa. Du ska inte ha något med honom att göra.  

• Anonym (Kimchi)

Men sluta nu. Du kan och ska inte tro att du kan rehabilitera honom. Typiskt medberoende. Men hur kan du blivit det nu. Du uteslöt honom för 10 år sedan och inte brytt dig om honom på den tiden. Obehagligt att du tvivlar på hans dom. Ägnar inte en tanke på brottsoffret. Skyll inte på att hon hade vänner och familj med vid rättegången. Har varit med om det så många gånger där det sögs om en person att han är lugn och snäll. Helt anpassad i samhället osv. Sedan är det en demon som gör ofattbara brott. Bra ex är både Hagamannen och nu senast Nytorgsmannen. Har sett män som rehabiliterats rätt bra i finkan, sonat sitt brott och numera har familj. Sett annat också där de är återfallsförbrytare. Sedan dka du inte dra någon jsg-är-kristen-kortet. Funkar inte så. Dessutom har du redan falerat i ditt kristna handlande som inte gett BO en tanke och heller inte hans mor och övrig familj. Backa! Genom att ta dig an honom då pussar du på kvinnan han utsatt för brott. 

• Anonym (Kimchi)

* pissar du på kvinnan. 

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-21 20:37:08 följande:
    Om det var din bror eller en nära kompis vad hade du gjort då? Din son. Skulle du kasta den kontakten åt fanders för att du skulle pissa på brottsoffret om du prata med personen. Jag är inte medberoende? 
    Självklar skulle jag fortsätta att älska min bror men avsky hans handlingar. Bror kommer alltid att vara bror men man han ta avstånd ändå. En nära vän skulle inte längre vara nära vän. Jag är långsur så det skulle inte hjälpa att sitta av fängelsestraff och rent juridiskt ha sonat sitt brott men känslomässigt skulle han alltid vara våldtäktsman även om jag skulle utan större problem kunna förhålla mig till det. Personen får förtjäna nytt förtroende hos mig. Självklart skulle jag ta offrets parti också. Det lidande min bror skulle ha utsatt henne för  Kanske med ett livslångt lidande. Det skulle jag ha svårt att förlåta honom för. Som man säger till sina barn - jag älskar dig men inte dina handlingar. 
  • Anonym (Kimchi)

Att du är helt fel ute och ditt omdöme är klart grumlat ser man när du exemplifierar med att inte stötta och trösta en vän vars partner suiciderat. Den personen är inte en brottsling. Är inte dömd för oaktsam vådtäkt utan är drabbad av en fruktansvärd händelse. En jävla skillnad! Hur kan du jämföra något sådant och dessutom kalla dig kristen??  

• Anonym (Kimchi)

Dessa behandlingsmetoder som KV och FV använder sig av borde ju vara väldigt tillgängligt. Om inte sagt obligatoriskt då det i ett samhällsperspektiv skulle vara synnerligen kostnadseffektivt. För att inte tala om minskad lidande för potentiella BO. Dock möts det inte i pengar. Tråkigt nog. De kontakter han behöver får han inom KV om han öppnar käften. Han behöver inte dig. Du är ett desperat gripande efter halmstrån. Inte ett dugg konstigt att hans familj vänder honom ryggen i nuläget. Nu får han sona sitt brott. Han ska kräla i sliten. Han ska må jävligt dåligt. Han valde det själv. Han får själv söka bot och bättring. Rehab får han se till själv att få. Bättre du skulle bekosta BO traumaterapi. Då gjorde du nått vettigt iaf. Det är att hjälps GM. 

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-22 14:10:49 följande:
    Nä så går det inte till. Du sa ju att DU skulle fixa in honom, så du måste ju veta vilka som erbjuder den typen av terapi, vad metoden heter och vad som krävs för att han ska få en plats där. Eller ska du erkänna att du bara svamlar och egentligen inte alls kan ordna en sådan plats åt honom?
    Håller med dig. Det måste ju vara en evidensbaserad metod om staten ska överväga att betala. Jag tror det handlar någon kvasivetenskaplig metod med benen i kors, happy tea och handpåläggning. Hon bara surrar och slår åt alla håll. Hon kanske jobbar själv med sådant. Vem vet. Hon är så insnöad på sitt tänk så hon kan absolut inte ta till sig av vad någon av de vettiga skribenterna säger. Jisses!
  • Anonym (Kimchi)

Pedofili ör inte en sjukdom utan en läggning. Den är inte botbar. Kemisk kastrering ger resultat. Det i kombination med KBT. En pedofil har ingen insikt om att det är fel. Det är normal status för denne. Hänvisa inte till Dumpen och deras anhang där det visar sig vara bluff och båg. Köpa sig fri från uthängningen. 

Svar på tråden Ex hört av sig från kåken