Ex hört av sig från kåken
Han sitter inne TRE ÅR för VÅLDTÄKT. Behöver du ens fråga vad folk skulle gjort? Bränn brevet. Vem fan bryr sig som han är "lugn"? Uppenbarligen är han en våldtäktsman.
Han sitter inne TRE ÅR för VÅLDTÄKT. Behöver du ens fråga vad folk skulle gjort? Bränn brevet. Vem fan bryr sig som han är "lugn"? Uppenbarligen är han en våldtäktsman.
Så att hänvisa honom till vård efter frigivningen är att vara besatt?
Att jag ringer ett telefonsamtal till chefen på kliniken och ber dom hantera situationen skyndsamt och liknande.
Jag har hjälpt folk tidigare till den här typen av behandling. Jag ser det inte som några konstigheter alls. Tänk om alla skulle vara som du. Det är inget jag önskar.
Det finns t o m mycket hat redan mot forskare som forskar kring behandling av exempelvis pedofili.
Men du verkar mer vara sugen på att folk ska straffas än att folk slutar med ett beteende som är skadligt för andra.
T o m dumpen hänvisar sina förövare till behandling även om den inte är evidensbaserad. Men ingen som är insatt skulle säga att det är lätt för folk med sexuella störningar att få vård. Och sedan finns det en grupp idag som inte anses behandlingsbar alls. Däremot skulle väl jag säga att det mer handlar om den forskningen som finns idag. Förr kunde man ju aldrig hjälpa cancerpatienter heller eller personer med HIV men tack vare ny forskning överlever betydligt fler.
Samma sak är det med medberoende. Det är inte tillräckligt beforskat, det finns ingen diagnos för detta och inte heller en specifik behandling som ses som seriös i dagsläget även om man jobbar på detta. Men det är skillnad på att vara anhörig och medberoende. Det enda man kan säga är att det går framåt.