• Anonym (Toker)

Var det stöld?

Anonym (Fd anställd) skrev 2024-12-20 10:49:56 följande:
    Var det stöld?

Blev uppsagd på väldigt orättvisa grunder, men det hör väl egentligen inte hit. Under min tid där hade jag tagit med massa saker hemifrån för att underlätta jobbet. Det blev så att alla använde dessa och nya visste inte att de inte alltid funnits. Chefen hyllade mina initiativ då. Långt senare blev jag uppsagd och tog då med mig sakerna igen och nu är jag anmäld för stöld.

Du är lite otydlig.

Men tar du med dig saker till jobbet som är dina så får du ta dig med dig dem hem igen. Det är inte stöld. Det är dina saker.

Problemet är väl att bevisa att verktygslådan som ligger på arbetsplatsen som används för arbetet där är din och inte arbetsplatsen.

Problemet ur din synvinkel, det här har jag stött på många gånger förr. Men folk drabbas ofta av kronisk minnesförlust i sådana här lägen. Har du inte torrt på fötterna då är du rökt. Detta även om det du skriver stämmer.
  • Anonym (Toker)
    Studentpappa skrev 2024-12-20 12:21:14 följande:

Ta det som en lärdom att du inte tar med egna saker till jobbet. Verktyg eller vad det nu kan vara är arbetsgivarens sak att stå med.

Trist att ha en dom där det står att man stjäl från arbetsgivaren i bagaget när man söker jobb bara.
Svar på tråden Var det stöld?