• Anonym (Intresserad)

Ta kontakt med kille

Jag är en kvinna med högfungerande autism. Har sett en man på sociala medier som jag tycker verkar intressant och som jag vill lära känna mer och på sikt kanske träffa i verkligheten. Vi bor inte i samma stad men det är lätt att åka dit. Vi har även några gemensamma vänner på Facebook. 

Hur/vad skriver jag till honom utan att framstå som konstig eller påflugen? 
    Tycker det är lite svårt då jag har autism och vill inte uppfattas som en konstig person. Tyvärr finns det många fördomar oss med autism även om jag inte tänkte berätta det för honom direkt om min diagnos.   Vad hade ni velat att någon skrev till er om den var intresserad av er? 

Är även rädd att han ska skriva till våra gemensamma vänner och tycka att jag är konstig. 

Jag är även ganska ensam av mig så det hade varit trevligt att lära känna någon ny person. 

• Svar på tråden Ta kontakt med kille
  • Anonym (Toker)

Eftersom du är tjej så räcker ordet:

"Hej"

Sen kan du vänta på att han ska förföra dig. Sällan jag får något längre än så när tjejer hör av sig till mig. Brudar är usla på att ragga. Han kommer inte att ifrågasätta dina avsikter.

Vänta med att berätta att du har autism. Eventuella diagnoser kan man med fördel vänta med.

• Anonym (anonymisen)

Intressant varför?

• Freddie K

Jag tycker att du ska skriva något till honom, men du kanske inte ska bli för personlig. Han skulle nog uppskatta det. Vågar man inget så vinner man inget, så kör på. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (BS)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 15:49:31 följande:

Eftersom du är tjej så räcker ordet:

"Hej"

Sen kan du vänta på att han ska förföra dig. Sällan jag får något längre än så när tjejer hör av sig till mig. Brudar är usla på att ragga. Han kommer inte att ifrågasätta dina avsikter.

Vänta med att berätta att du har autism. Eventuella diagnoser kan man med fördel vänta med.

Bara för att det räcker med ett hej för att du ska börja ragga, innebär inte att andra män är så.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (BS) skrev 2024-12-19 16:37:11 följande:
    Bara för att det räcker med ett hej för att du ska börja ragga, innebär inte att andra män är så.
    Vänd på steken. Det är så avancerade meddelanden jag får när tjejer visar intresse.

Sen svarar jag om jag också är intresserad av henne.
  • Tecum

Skriv något uppskattande om honom eller om något han skrivit. De flesta män är ovana vid bekräftelse av den typen och rimligtvis lär han svara. Sen är det igång!

• Anonym (BS)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 17:16:12 följande:
    Vänd på steken. Det är så avancerade meddelanden jag får när tjejer visar intresse.

Sen svarar jag om jag också är intresserad av henne.
    Jag upprepar. Bara för att det är så för dig, betyder det inte att det är så för andra män.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (BS) skrev 2024-12-19 17:31:21 följande:
    Jag upprepar. Bara för att det är så för dig, betyder det inte att det är så för andra män.
    Suck... Säg att jag fått ett hundratal kontaktförsök och något enstaka har varit längre än så. Då har det hetat "Hej läget?".

Du menar att samma hundratal skriver noveller när de raggar på andra killar? Eller att bara tjejer som skriver kort skriver till mig?

Visst skriv en novell till killen. Det kommer verkligen att sticka ut. Grejen är nog att killar gillar att jaga, inte att bli jagade. Tjejer som är för på kan ratas av den anledningen.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 17:47:54 följande:
    Suck... Säg att jag fått ett hundratal kontaktförsök och något enstaka har varit längre än så. Då har det hetat "Hej läget?".

Du menar att samma hundratal skriver noveller när de raggar på andra killar? Eller att bara tjejer som skriver kort skriver till mig?

Visst skriv en novell till killen. Det kommer verkligen att sticka ut. Grejen är nog att killar gillar att jaga, inte att bli jagade. Tjejer som är för på kan ratas av den anledningen.
    DU, ja. Det är det som är min poäng.

Du låter bitter och verkar inte vilja att det ska gå bra för TS. Finns ett mellanting mellan Hej och en novell.
Svar på tråden Ta kontakt med kille