• Hermis123

När ger man upp?

Du vet att du har rätt att få en del av kostnaden för resorna av mamman ? 

Hon måste se till att ditt barn får umgås med dig och är skyldig att bidra till kostnaden.

• Hermis123
    Anonym (Far) skrev 2024-12-19 19:42:27 följande:
    Och när mamman inte har någon inkomst?
    Vet inte! 
    Men du borda googla upp, kräv gemensam vårdnad eller varannan helg umgänge! Stäm henne för ungängessabotage!
    Ge inte upp! Barn som alieneras från sina fördrar löper större risk för depression, sämre utbildning Osv!
    Der finns till och med statistik som visar på att den största risken för att hamna i fängelse är att växa utan sina pappa, det är större risk att du hamnad i fängelse om du växer utan din pappa än att du är drogberoende!
    Stå på dig! 
  • Hermis123
    Anonym (Far) skrev 2024-12-20 00:43:23 följande:
    Jag gör redan allt jag kan ? begär gemensam vårdnad, ordentligt umgänge och påtalar att det handlar om umgängessabotage. Vi har ännu inte haft huvudförhandling, och hittills verkar de gå på en försiktighetsprincip.

Det känns väldigt märkligt att de inte vill utöka umgänget mer, särskilt när det inte finns något som gör mig olämplig. Jag har en stabil vardag, fast jobb, en ordnad bostad och är ostraffad. Mamman riktar anklagelser mot mig som helt bygger på hennes egna känslor och påståenden ? utan att det finns några belägg eller försök att bevisa dem inför rätten.

Jag har svårt att förstå hur systemet kan fungera så här, där barn berövas en relation med sin far bara för att mamman motsätter sig det. Ja, det är möjligt att jag i slutändan får utökat umgänge eller gemensam vårdnad. Men då har jag redan förlorat flera viktiga år av mitt barns liv, och det kommer att användas emot mig av mamman.
    Men om hon anklagar dig får du göra det tillbaka! 
    Eftersom det verkar vara hon som har psykiska besvär!
Svar på tråden När ger man upp?