• Anonym (TS)

Varför framstår mina problem som banala?

Jag fick i ett större sammanhang på en workshop va med om något väldigt absurt och intressant på samma gång. Vi var 50 chefer som genomgår en chefsutbildning och skulle bli bättre och mer medvetna chefer. 

Vi skulle alla skriva ner exempel hur vi blivit påverkade av våra kön. 

Killarna började att berätta om vad dom varit med om och många män kunde relatera. 

Det kunde vara saker som att dom oftast fick frågan om att bära saker för att dom ska vara starka karlar eller att dom ska fixa med tekniska saker för att dom anses kunna detta för att dom är män.

Vi kvinnor kunde berätta om hur vi blivit sexuellt ofredade av chefer, fått oönskade kommentarer från chefen som att man är söt när man är arg och borde inte en tjej som denna göra något han önskar eftersom hon har så härliga kuksugarläppar. Kvinnor som blivit uppsagda pga graviditet eller föräldraledighet. 

Jag förstår att det måste vara jobbigt att vara man. Men utsattheten är desto större hos kvinnor, ändå när ledaren för workshopen frågade vem som skulle tänka sig att berätta så var det 5 män som började prata innan det kom in en tjej. 

Killarna innan hade ojat sig till varandra innan om hur jobbigt dom kände att sin situation varit. När kvinnorna berättar va männen tysta. Varför då? 

• Svar på tråden Varför framstår mina problem som banala?
  • Anonym (Mörkerstigen)
    Tow2Mater skrev 2024-12-18 21:24:56 följande:
    Anonym (A) skrev 2024-12-18 21:07:14 följande:
    Verkar så
    Ni har inget mer att bidra med till diskussionen utan känner ni bara måste gå till personliga påhopp.

du ska kanske inte ta ts berättelse personligt och känna en personlig kränkthet å mäns vägnar?

Har du tänkt på det?
  • Anonym (S)
    Tow2Mater skrev 2024-12-18 20:55:26 följande:
    De fokuserade på situationer där de påverkade av sina kön löste kvinnors problem.
    Och det är mer positivt menar du?
    Att de ser att hjälpa andra som något att oja sig över..
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 00:44:13 följande:
    Och det är mer positivt menar du?
    Att de ser att hjälpa andra som något att oja sig över..
    Tycker du inte att det som handlar om problemlösning är mer positivt? Det menar jag.
  • Anonym (S)
    Tow2Mater skrev 2024-12-19 01:01:12 följande:
    Tycker du inte att det som handlar om problemlösning är mer positivt? Det menar jag.
    Så en kvinna som vid frågan om hur jobbet påverkat en klagar och ojar sig över på att hon bröt naglarna när hon hjälpte ännu en man att hitta ketchupflaskan är mer positiv för att hon hjälpte någon än en man som tar upp på att han blev hotad och misshandlad på jobbet?
  • Anonym (Misogyn)
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 07:33:02 följande:
    Så en kvinna som vid frågan om hur jobbet påverkat en klagar och ojar sig över på att hon bröt naglarna när hon hjälpte ännu en man att hitta ketchupflaskan är mer positiv för att hon hjälpte någon än en man som tar upp på att han blev hotad och misshandlad på jobbet?
    Mänskan du svarar är alltid väldigt misogyn och står upp för männen oavsett vad det gäller. Kommer med otrevliga kommentarer i alla trådar hen skriver i så bemöda dig inte ens om att svara.
  • Anonym (Mörkerstigen)
    Anonym (Misogyn) skrev 2024-12-19 09:33:28 följande:
    Mänskan du svarar är alltid väldigt misogyn och står upp för männen oavsett vad det gäller. Kommer med otrevliga kommentarer i alla trådar hen skriver i så bemöda dig inte ens om att svara.
    Någon lättkränkt å mäns vägnar som alltid lyckas få det till ett könskrig oavsett vad tråden handlar om egentligen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Misogyn) skrev 2024-12-19 09:33:28 följande:
    Dumheter, med du och dina dubbelanonyma gelikar älskar att attackera mig personligen. 
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 07:33:02 följande:
    är det så du ser det?
  • Anonym (S)
    Tow2Mater skrev 2024-12-20 18:07:29 följande:
    är det så du ser det?
    Svara på frågan istället. 
    Är hon mer positiv som lyfter något där hon löst någons problem kontra männen som lyfter kränkningar och personskada?
  • Anonym (Johanna)

Kom tillbaka, men upptäckte att även denna tråd förstörts av tow2mater. 

Svar på tråden Varför framstår mina problem som banala?