Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför framstår mina problem som banala?

Kvinnor fokuserar ofta på just det negativa, och män på det positiva.

Det ser man ju inte minst i hur olika de soker tjänster. Kvinnorna nedvärderar ofta sina erfarenheter och kan inte söka om de inte har allt som efterfråga på sin CV, medan män ofta anser de har erfarenhet om de någon gång i livet en dag gjorde något liknande det som efterfrågas och söker om de har iallafall något av allt det som efterfrågas.

• Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2024-12-18 16:53:59 följande:

Hur ser du detta som svar på min fråga? 

Vi skulle prata om utsatthet över vårt kön. Och diskussionen blev denna på vår workshop?. 

Du sa 'exempel hur vi blivit påverkade av våra kön'. Varför ska det tolkas bara negativt och som 'utsatthet'?
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-18 18:00:49 följande:
    Tycker du att männen tolkade frågan annorlunda menar du, att deras exempel var positiva?
    Tycker de gav exempel som löste kvinnors problem.
  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2024-12-18 18:45:36 följande:
    Eh?? 
    Ja, de löste ju kvinnornas problem genom att bära saker för kvinnorna, och de fixade med tekniska saker på begäran av kvinnorna.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jjaana) skrev 2024-12-18 18:54:33 följande:
    Det handlar inte om negativitet/positivitet utan att män har en övertro på sig själva och ljuger i sina CV och på anställningsintervjuer medan kvinnor är mer ödmjuka, realistiska och ärliga. 
    Nej, de ljuger ju inte. Bara överdriver lite. Precis som kvinnorna inte heller ljuger, de förminskar.
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-18 20:22:54 följande:
    Och var själva negativa kring det...
    De ojade sig ju till varandra hur jobbigt det var
    Så på vilket sätt blir deras beteende mer positivt?
    Eftetsom det var det som du hävdade att män var....

Och anser du på riktigt att sexuella kommentarer om kuksugarläppar på arbetsplatsen eller uppsägning på grund av graviditet är något man ska förhålla sig positiv kring?
    De fokuserade på situationer där de påverkade av sina kön löste kvinnors problem.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mörkerstigen) skrev 2024-12-18 21:05:46 följande:

Du verkar lättkränkt. 

Anonym (A) skrev 2024-12-18 21:07:14 följande:
    Verkar så
    Ni har inget mer att bidra med till diskussionen utan känner ni bara måste gå till personliga påhopp.

• Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 00:44:13 följande:
    Och det är mer positivt menar du?
    Att de ser att hjälpa andra som något att oja sig över..
    Tycker du inte att det som handlar om problemlösning är mer positivt? Det menar jag.
  • Tow2Mater
    Anonym (Misogyn) skrev 2024-12-19 09:33:28 följande:
    Mänskan du svarar är alltid väldigt misogyn och står upp för männen oavsett vad det gäller. Kommer med otrevliga kommentarer i alla trådar hen skriver i så bemöda dig inte ens om att svara.
    Dumheter, med du och dina dubbelanonyma gelikar älskar att attackera mig personligen. 
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 07:33:02 följande:
    Så en kvinna som vid frågan om hur jobbet påverkat en klagar och ojar sig över på att hon bröt naglarna när hon hjälpte ännu en man att hitta ketchupflaskan är mer positiv för att hon hjälpte någon än en man som tar upp på att han blev hotad och misshandlad på jobbet?
    är det så du ser det?
  • Tow2Mater
    Anonym (Johanna) skrev 2024-12-20 20:52:54 följande:

Kom tillbaka, men upptäckte att även denna tråd förstörts av tow2mater. 

Och du måste bara hacka på mig istället för att bidra till diskussionen.
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-20 19:33:21 följande:
    Svara på frågan istället. 
    Är hon mer positiv som lyfter något där hon löst någons problem kontra männen som lyfter kränkningar och personskada?
    Tycker dina sk exempel är löjliga, och knappast verkliga mer än  i din  fantasi.
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-20 21:16:35 följande:
    Så svaret var alltså nej. Du klarar inte av att svara och bekräftade bilden som de andra målade upp av dig.
    Jag svarade.
    Jag är inte ämnet för tråden.
    Diskutera nu annat än att hacka på mig.
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-20 22:36:07 följande:
    Du hade en egen tolkning så det är den som diskuteras...

På vilket sätt hackar jag på dig genom att ställa en fråga.
    Som har ett ja eller nej svar..så nej du svarade inte.
    Jag svarade. Dina egentillverkade exempel var löjliga. 
  • Tow2Mater
    Anonym (S) skrev 2024-12-20 23:18:57 följande:
    Håller delvis med. En kvinna skulle aldrig ta upp en så banal och löjlig grej men när nu männen valde att göra det i TS exempel så var jag ju tvungen att kontra med nåt lika löjligt att klaga på så att det blev likvärdigt.
    Och jag tänkte eftersom du kunde svara på nåt sånt löjligt så gick nog detta med...
    Men tydligen var det svårt att hänga med i svängarna när det vändes mellan könen...
    Tufft...förstår det...när hjärnan bara kan tänka åt ett håll...
    Nå är du klar nu? Bra.
Svar på tråden Varför framstår mina problem som banala?