Jag vill inte ha samma efternamn som hans ex-fru!
Jag har aldrig förstått varför vissa behåller mannens efternamn efter en skilsmässa. Jag hade inte heller tagit hans efternamn.
Ska hon sluta heta som sina barn för att göra en okänd kvinna nöjd ?
Jag har aldrig förstått varför vissa behåller mannens efternamn efter en skilsmässa. Jag hade inte heller tagit hans efternamn.
Att barnen har kvar pappas efternamn är det mest självklara eftersom dom är hans primära familj och ska inte byta identitet för att göra en kvinna glad!
Att mamman behåller samma efternamn som sina barn är väl självklart eftersom det hennes barn och hennes familj! Hon ska inte byta efternamn och ha ett annat namn än sina egna barn bara för att en annan kvinna ska bli glad!
Helt befängt att en annan Kvinna ska ha rätt tills samma namn som mina egna barn inte jag ?
ALDRIG GÅTT MED PÅ DET!
Nej jag tror inte att eget påverkar deras liv. Jag vet att hon är fru nr2. Hon är säkert ligg nr30 också.
Det är ju inte DET. Det ts menar är ju förmodligen är att hon får ta hans förra frus efternamn och det vill hon inte. Helt förståeligt! Jag hade ALDRIG heller velat det. Man vill ju gifta sig, tillhöra varandra. Samhörighet.
Spela roll om barnen har kvar mammans efternamn, barn kan ha olika namn. De är barn till honom ändå. Trams! Han ska gifta sig med en ny fru (ts) nu. Den gamla är han skild från.
Hej!
Jag har gift mig med en man som varit gift förut. Jag tog hans efternamn men hade aldrig gjort det om exfrun hade haft kvar hans efternamn. Jag förstår dig till fullo. Jag är inte svartsjuk av mig och jag har inte några som helt problem att umgås med henne på kalas och sånt, men hade inte velat heta samma sak som henne. Jag har för övrigt också ett ex och jag tänker att han och hans nya är det riktiga paret nu så jag skulle aldrig försöka klamra mig fast med att behålla hans gamla namn heller, skulle inte vilja ständigt bli sammankopplad med mitt ex heller.
Så för att en ny kvinna ska känna sig nöjd ska både ex frun och barnen byta sina namn ?
Alternativ två att bara mamman byter namn för att en ny kvinna ska heta samma som hennes barn?
Samtidigt så tycker folk att efternamn är inte viktigt, men om exfrun behåller det efternamn som hon kanske haft 15 år och som hennes barn bär då är efternamn jätteviktigt helt plötsligt och exfrun försöker bara klamra sig fast.
Man slut aldrig försvåras?.