• Anonym (H)

Jag vill inte ha samma efternamn som hans ex-fru!

Jag hade valt mannens efternamn oavsett - skulle inte bry mig det minsta. Tror inte det är helt ovanligt att kvinnan behåller namn efter skilsmässan, jag vet några ialla fall. Men nu är ju inte du jag - så mitt råd är väl att behålla era egna namn om ni inte kommer överrens. Känns ju lite trist att slopa ett bröllop pga ett efternamn

• Anonym (H)
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-18 13:54:12 följande:

Min mamma och pappa var gifta i 15 år och har 4 barn tillsammans. I samband med skilsmässan valde mamma att behålla familjens efternamn, dvs pappas. Hon har hetat så i över 15 år och det är vad vi barn heter, hon vill givetvis dela efternamn med oss. 

Pappas nya fru har samma förnamn som min mamma och hon valde således att behålla sitt flicknamn då hon inte ville heta exakt samma som min mamma. Hennes val och det är inte mer med det. 

Vad roligt det lät:) I den situationen kanske jag hade gjort som din pappas nya fru - det blir ju lite väl likt, men ändå rätt komiskt
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2024-12-18 14:45:40 följande:
    Vad roligt det lät:) I den situationen kanske jag hade gjort som din pappas nya fru - det blir ju lite väl likt, men ändå rätt komiskt
    Måste fortsätta svara på "jösses" kommentar... Ju mer jag tänker på det, hade jag nog behållit efternamnet trots att gamla frun har samma förnamn som mig. Tycker det blir extrem komiskt. Så jag hade nog behållit - kanske inte så praktiskt i alla situationer, men ändå kul. Nu är jag en äldre kvinna på 56 år och är både trygg och självsäker i min mans kärlek, så jag skulle bara se det som ganska roligt. Mitt liv som osäker är över tack och lov
Svar på tråden Jag vill inte ha samma efternamn som hans ex-fru!