Fjäril kär skrev 2024-12-17 22:23:41 följande:
En bra början och motivation till att fortsätta till den bättre versionen av dig är att förändra det du kan här och nu . Börja med att gå till frisören och klipp håret, färga det . Hitta nåt ställe som kan plocka dina ögonbryn och fräscha upp din hy . Gör naglar. Rensa garderoben på gamla kläder och köp ett par plagg du kan känna dig fin i NU.
Att fräscha upp sig själv här och nu är en skitbra morot till vidare förändringar när man faktiskt bokstavligen känner skillnaden på bara ett par timmar. Plötsligt får man ett glow och lust att göra saker. Ta vara på den energin .
Fortsätt sen med mindre mål som är lätta att genomföra. Gör promenader till en rutin tex med podd eller ljudbok i hörlurar. 15-30 min räcker.
Hitta nya spännande recept på bra mat som både mättar, är gott och nyttigt. Man måste inte leva på kokt broccoli och konstiga dieter. Ät gott och ändå få in vettig mathållning.
Boka tid hos doktorn. Kanske behöver du kolla upp hormoner och få hjälp klimakteriet och rent allmänt kolla upp hälsan.
Kanske funkar för somliga men ... ska man behöva ändra frissa eller färg för att bli accepterad?
Tyvärr har kvinnor i min ålder en förkärlek att färga åt helvete . lila, kolsvart , blont ,grönt eller en massa misslyckade kombos mellan allt.
Ofta klipper de sig i "karls-frisyr" med någon sorts stripor framför öronen, misslyckad polisong typ
Såg mitt ex tidigare i somras på studentmottagning .... jösses vilket ras!
Har ju också gått "söderut" men ..min första tanke var - Magica de Hex.
Hon var sååå långt ifrån den jag föll för och även så långt rån den jag avslutade med, Var rätt skrämmande faktiskt, hon är ju ändå min sons mamma.