• Anonym (Soffpotatisen i string)

Osensuell soffpotatis önskar bli het igen - hit med era tips!

Jag behöver lite hjälp.

Jag har levt i min relation sedan stenåldern och vi går väldigt mycket på slentrian. Vårt sex är rätt tråkigt och över på sju röda. Men mitt ursprungs problem jag har är att jag tappat bort förmågan att vara förförisk. Jag är inge vidare på att flirta med min man. Känner mig generellt väldigt osexig.

Det klassiska är att jag blivit avvisad av min man några gånger vilket har gjort att jag inte vågar ta initiativ längre, så jobbar på det OCH så har jag gått upp i vikt och ser mest ut som en potatis. Väldigt kroppsmedveten och inte helt bekväm i min kropp. 

Så, jag behöver göra något åt det och det vet jag svaret på, ta tag i livet och gå till gymmet men faktiskt också lära mig att älska min kropp som den är.

Jag har trillat in i ett soffpotatis-mode och tappat det helt. 

Jag är kvinna, snart 50, fräsch ändå för min ålder, lit eur form. Klär mig ganska trist, ännu tristare nu sen allt är för tajt eller går inte att knäppa. Ja, ni fattar. 

Så, hur blir jag sådär hett förföriskt och flirtig (med min egen man såklart)

Ge mig alla tips ni kvinnor hur ni gör och ni män vad ni uppskatta

• Svar på tråden Osensuell soffpotatis önskar bli het igen - hit med era tips!
  • Anonym (Hmm)

Jag och min särbo har drabbats av "särbokilon", varit tillsammans i 10 år.
    Jag har fått mage men hon som kvinna betydligt mer, hon vill inte rida mig för att allt "hänger och slänger"
    Jag känner att jag fortfarande går igång - ok, kroppen eller kropparna har ändrats men det mentala hjälper, vi funkar tillsammans helt enkelt.
    Och, hon har bröst som en 20- åring skulle kunna mörda för, haha - även som 56-åring pekar nipplrna uppåt och de är klart fylliga.
    Trots "skavanker" tror jag att vi båda är rätt nöjda.
    Klimakteriet innebar ju en del ..... utmaningar men, det löser sig!

• Anonym (F)

Varför får jag känslan av att det är en man som skrivit den här tråden? 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (F) skrev 2024-12-17 21:33:42 följande:

Kanske för att det är mestadels män som startar trådar, i alla fall med något sexuellt innehåll?
  • Anonym (Kille)

Börja med ozempic. Och känn efter nästa år

• Kratius

Mata din man med Zink(inte ett skämt), klä dig i något som framhäver dina former, dvs de delar han gillar. 

Samtidigt är det ju viktigt att du känner dig sexig själv, så du kanske skall börja forma kroppen lite genom träning och varför inte läsa lite erotiska noveller så du får igång hormonerna lite. 

• Fjäril kär

En bra början och motivation till att fortsätta till den bättre versionen av dig är att förändra det du kan här och nu . Börja med att gå till frisören och klipp håret, färga det . Hitta nåt ställe som kan plocka dina ögonbryn och fräscha upp din hy . Gör naglar.  Rensa garderoben på gamla kläder och köp ett par plagg du kan känna dig fin i NU. 

Att fräscha upp sig själv här och nu är en skitbra morot till vidare förändringar när man faktiskt bokstavligen känner skillnaden på bara ett par timmar. Plötsligt får man ett glow och lust att göra saker.  Ta vara på den energin .

Fortsätt sen med mindre mål som är lätta att genomföra.  Gör promenader till en rutin tex med podd eller ljudbok i hörlurar.  15-30 min räcker. 

Hitta nya spännande recept på bra mat som både mättar, är gott och nyttigt. Man måste inte leva på kokt broccoli och konstiga dieter. Ät gott och ändå få in vettig mathållning.  

Boka tid hos doktorn.  Kanske behöver du kolla upp hormoner och få hjälp klimakteriet och rent allmänt kolla upp hälsan. 

• Anonym (F)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-17 21:40:32 följande:
    Kanske för att det är mestadels män som startar trådar, i alla fall med något sexuellt innehåll?
    Det är väl samma person som startar alla kroppstrådar om kvinnors övervikt, och så har han kommit på att om han utger sig för att vara kvinnan istället för att bara skriva om kvinnor så kommer han få fler svar. Undra vad det är för fel på personen?  Måste vara någon som går på daglig verksamhet.
  • Anonym (Hmm)
    Fjäril kär skrev 2024-12-17 22:23:41 följande:

En bra början och motivation till att fortsätta till den bättre versionen av dig är att förändra det du kan här och nu . Börja med att gå till frisören och klipp håret, färga det . Hitta nåt ställe som kan plocka dina ögonbryn och fräscha upp din hy . Gör naglar.  Rensa garderoben på gamla kläder och köp ett par plagg du kan känna dig fin i NU. 

Att fräscha upp sig själv här och nu är en skitbra morot till vidare förändringar när man faktiskt bokstavligen känner skillnaden på bara ett par timmar. Plötsligt får man ett glow och lust att göra saker.  Ta vara på den energin .

Fortsätt sen med mindre mål som är lätta att genomföra.  Gör promenader till en rutin tex med podd eller ljudbok i hörlurar.  15-30 min räcker. 

Hitta nya spännande recept på bra mat som både mättar, är gott och nyttigt. Man måste inte leva på kokt broccoli och konstiga dieter. Ät gott och ändå få in vettig mathållning.  

Boka tid hos doktorn.  Kanske behöver du kolla upp hormoner och få hjälp klimakteriet och rent allmänt kolla upp hälsan. 

Kanske funkar för somliga men ... ska man behöva ändra frissa eller färg för att bli accepterad?
    Tyvärr har kvinnor i min ålder en förkärlek att färga åt helvete . lila, kolsvart , blont ,grönt eller en massa misslyckade kombos mellan allt. 
    Ofta klipper de sig i "karls-frisyr" med någon sorts stripor framför öronen, misslyckad polisong typ

Såg mitt ex tidigare i somras på studentmottagning .... jösses vilket ras!
    Har ju också gått "söderut" men ..min första tanke var - Magica de Hex.
    Hon var sååå långt ifrån den jag föll för och även så långt rån den jag avslutade med, Var rätt skrämmande faktiskt, hon är ju ändå min sons mamma.
  • Fjäril kär
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-17 22:49:24 följande:
    Kanske funkar för somliga men ... ska man behöva ändra frissa eller färg för att bli accepterad?
    Tyvärr har kvinnor i min ålder en förkärlek att färga åt helvete . lila, kolsvart , blont ,grönt eller en massa misslyckade kombos mellan allt. 
    Ofta klipper de sig i "karls-frisyr" med någon sorts stripor framför öronen, misslyckad polisong typ

Såg mitt ex tidigare i somras på studentmottagning .... jösses vilket ras!
    Har ju också gått "söderut" men ..min första tanke var - Magica de Hex.
    Hon var sååå långt ifrån den jag föll för och även så långt rån den jag avslutade med, Var rätt skrämmande faktiskt, hon är ju ändå min sons mamma.
    Nej det handlar om sin egen syn på.sig själv . Att gå runt med stripigt hår glädjer knappast bäraren själv heller så varför inte börja där. Färga kan ju vara att få fram sin vanliga hårfärg bättre. Lite slingor.  Eller färga det råttgråa håret till den färg man en gång hade. 

Klippa sig betyder inte heller att raka av sig håret. Klippa kan betyda att man klipper topparna och skaffar lugg . 
    Jag själv har hår till midjan och är snart 50 år , skulle jag gå till frisören skulle det innebära att Klippa topparna jämna så kanske 7-8 cm bort och att Klippa en bättre lugg än det jag har idag. Jag är blond så färga för mig kanske skulle vara att lägga en annan ton och få fram nyanser i det blonda. 

Det behöver inte vara mer komplicerat än så för att pigga upp sig själv , känna sig snyggare och bli lite fräschare och hitta motivationen.  
  • Anonym (Soffpotatisen i string)
    Anonym (F) skrev 2024-12-17 21:33:42 följande:

Ingen aning. Det var nytt för mig, att jag "låter" som en man. 
    Svårt att bevisa att jag är kvinna men du får känna som du känner och vill du så kan du försöka lita på att jag faktiskt är en kvinna. Som gillar sex. 

Svar på tråden Osensuell soffpotatis önskar bli het igen - hit med era tips!