-
Ditt bias är klart, det är inget du behöver skämmas för. En stor majoritet reagerar precis som du...Anonym (Oj) skrev 2024-12-17 22:39:36 följande:Jag har aldrig kategoriserat. Jag skrev att jag tänkte narcissit av att läsa det du skrev. Resten har du lyckats få ihop själv.
-
Anonym (Hybris) skrev 2024-12-17 22:31:09 följande:
Delar andra också din uppfattning om dig själv?
Ja, de som känner mig delar den uppfattningen. Så har det alltid varit, även om det var svårare när jag var ung då man ofta ignorerades helt pga åldern, efter jag skaffade skägg så lyssnade alla på exakt samma saker och helt plötsligt var det bra åsikter värda att fundera på.
Vilket är varför många likställer arbete, utbildning, val av ord, eller klädstil med intelligens. Det är vad de tror är relevant.
-
Anonym (Eli) skrev 2024-12-17 22:38:30 följande:
Det är helt okej för mig att du känner så och jag är inte det minsta arg. När jag gick i sjuan trodde jag också att jag var mycket smartare, mognare, coolare och bättre än alla andra. När jag växte upp kom verkligheten ikapp och jag blev mer ödmjuk och insåg att jag varken var bättre eller sämre än någon annan och att jag kan lära mig mycket av andra. Du kommer förhoppningsvis också komma till den insikten när du blir större. God jul
Det innebär helt enkelt att du saknar mönsterigenkänning, och antagligen är på den lägre skalan för att det helt plötsligt inte spelar någon roll. Det är inte att bli mogen, det är att acceptera att man hade fel som liten.
Jag till skillnad från dig, antog att de flesta var intelligenta, kompetenta och kontinuerligt var jag än går har jag funnit motsatsen.
-
Anonym (Hybris) skrev 2024-12-17 23:09:51 följande:Så brukar de utan utbildning svara, vilket bara gör mig ännu mer nyfiken så jag frågar igen:
Vad har du för utbildning och vad arbetar du med?Jag förstår att du är nyfiken på mig, men det finns inget att hämta av att svara. Detta för du har redan skapat en bild, och om det jag säger inte skulle stämma överens kommer du leta förklaringar på varför det inte stämmer.
Vilket kan inkludera
1. Jag ljuger
2. Det är inte en relevant utbildning
3. Det är inte ett "intelligent" arbete(om jag ens har något).
Helt plötsligt är vi i din värld av associationer, där du är domaren för vad som är intelligent : )
Jag är också medveten att detta vaga svar kommer gör dig ännu mer säker på din sak, ty sådant är ditt sinne.
-
Eller så svarar du på frågeställningen?Anonym (Abc) skrev 2024-12-17 23:15:11 följande:
Det är omöjligt att säga om ditt påstående är sant utan att känna dig.
För att förstå mer behöver jag veta din ålder.
-
Jag vill poängtera att tråden inte handlade om mig, jag skrev dessutom ut att den inte borde handla om mig.
Det är bara några få som faktiskt klarade av att hantera sina känslor, som läste hela trådstarten som faktiskt svarade på deras egna upplevelse.
Jag hoppas att en del av er som inte svarat reflekterar på dom som fokuserade på mig, hur avund, osäkerhet inför sitt egna intellekt och viljan att peta ned vem som helst som sticker ut.
Detta är alltså vuxna människor, som inte kan kontrollera sig själva. Förutsägbart och oerhört tragiskt.
-
Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:16:12 följande:Jo den handlade om dig, annars hade du inte skapat tråden.
Har du inga andra verktyg i verktygslådan än att beskylla folk för att vara känslosamma och okontrollerade? Dina bra argument lyser med sin frånvaro. Kanske beror det på att du inte är så bra som tror?Här kan vi se en människa som behöver attackera mig, för att inte känna sig sämre. Det är viktigt att jag "tas ned på jorden", för att den skall kunna leva i sin illusion.
"Utmaningen" som ges i sista delen, är en fälla för att försöka få mig att säga något den kan hugga på. Relativt vanligt förfarande bland medelintelligenta.
Sedan klargör jag redan i trådstarten att det inte handlar om mig, vilket användaren inte kan acceptera då personens känslor har företräde för verkligheten.
-
Vad vet du om min motivation med tråden? : )Anonym (Eli) skrev 2024-12-18 00:28:09 följande:
Hela din trådstart handlar om dig och hur mycket bättre du anser dig vara än alla andra. Du hade kunnat formulera dig bättre om du ville ha andra svar.
-
Som sagt, du kan ju svara på trådstarten istället, dvs det som efterfrågades. Du kanske skall läsa om den?Anonym (Eli) skrev 2024-12-18 00:30:57 följande:Inte speciellt mycket eftersom du uttrycker dig kryptiskt och sedan kritiserar de som svarar. Om du kunde tala ur skägget kanske du skulle få de svar du vill ha.
-
Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel.
Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs.
-
Nu är jag nyfiken, kan du förklara i detalj vad som är fel : )Anonym (Hybris) skrev 2024-12-18 00:41:11 följande:Du klarar inte ens av att använda rätt ord.
-
Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:55:47 följande:Rätt ord i sammanhanget hade varit "intention"..
Vet du vad som är bra med ord, det finns synonymer. Jag kunde lika gärna skrivit syfte, intention, motivation.
Din subjektiva preferens är egal, tack för din medverkan.