Inlägg från: Anonym (Hybris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hybris)

Jag är bättre än dig

Delar andra också din uppfattning om dig själv? 

• Anonym (Hybris)

Vad har du för utbildning? Vad arbetar du med?

• Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-17 22:57:14 följande:

Ja, de som känner mig delar den uppfattningen. Så har det alltid varit, även om det var svårare när jag var ung då man ofta ignorerades helt pga åldern, efter jag skaffade skägg så lyssnade alla på exakt samma saker och helt plötsligt var det bra åsikter värda att fundera på. 

Vilket är varför många likställer arbete, utbildning, val av ord, eller klädstil med intelligens. Det är vad de tror är relevant. 

Så brukar de utan utbildning svara, vilket bara gör mig ännu mer nyfiken så jag frågar igen:

Vad har du för utbildning och vad arbetar du med?
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-17 23:14:04 följande:

Jag förstår att du är nyfiken på mig, men det finns inget att hämta av att svara. Detta för du har redan skapat en bild, och om det jag säger inte skulle stämma överens kommer du leta förklaringar på varför det inte stämmer. 

Vilket kan inkludera

1. Jag ljuger

2. Det är inte en relevant utbildning

3. Det är inte ett "intelligent" arbete(om jag ens har något). 

Helt plötsligt är vi i din värld av associationer, där du är domaren för vad som är intelligent : ) 

Jag är också medveten att detta vaga svar kommer gör dig ännu mer säker på din sak, ty sådant är ditt sinne. 

Vad har du för utbildning och vad arbetar du med? 
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:01:02 följande:

Jag vill poängtera att tråden inte handlade om mig, jag skrev dessutom ut att den inte borde handla om mig. 

Det är bara några få som faktiskt klarade av att hantera sina känslor, som läste hela trådstarten som faktiskt svarade på deras egna upplevelse. 

Jag hoppas att en del av er som inte svarat reflekterar på dom som fokuserade på mig, hur avund, osäkerhet inför sitt egna intellekt och viljan att peta ned vem som helst som sticker ut. 

Detta är alltså vuxna människor, som inte kan kontrollera sig själva. Förutsägbart och oerhört tragiskt.

Blev det jobbigt nu när du inte kunde svara på frågor eftersom hela din uppdiktade fasad skulle ha spruckit då? Det är klart tråden handlar om dig. Du är uppblåst av ditt ego men det krävs inte mycket för att du ska bli kränkt och gå till attack genom att tillskriva människor som tragiska. Den enda tragiska här är du.
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:29:34 följande:
    Vad vet du om min motivation med tråden? : )
    Du klarar inte ens av att använda rätt ord. 
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:50:18 följande:
    Nu är jag  nyfiken, kan du förklara i detalj vad som är fel : )
    Svara först på vad du har för utbildning och vad du arbetar med. 
    Men just det, du nämnde ju i en tidigare tråd att du går på daglig verksamhet. Det hade jag helt glömt bort. 
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:55:47 följande:
    Rätt ord i sammanhanget hade varit "intention"..
    Inte ens det begrips, men man får ha överseende med någon som har en IF
Svar på tråden Jag är bättre än dig