Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Jag är bättre än dig

Det är helt okej för mig att du känner så och jag är inte det minsta arg. När jag gick i sjuan trodde jag också att jag var mycket smartare, mognare, coolare och bättre än alla andra. När jag växte upp kom verkligheten ikapp och jag blev mer ödmjuk och insåg att jag varken var bättre eller sämre än någon annan och att jag kan lära mig mycket av andra. Du kommer förhoppningsvis också komma till den insikten när du blir större. God jul Tomte

• Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-17 22:58:34 följande:

Det innebär helt enkelt att du saknar mönsterigenkänning, och antagligen är på den lägre skalan för att det helt plötsligt inte spelar någon roll. Det är inte att bli mogen, det är att acceptera att man hade fel som liten. 

Jag till skillnad från dig, antog att de flesta var intelligenta, kompetenta och kontinuerligt var jag än går har jag funnit motsatsen. 

Ja visst gubben, det blir säkert bra ska du se.
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-17 23:14:04 följande:

Jag förstår att du är nyfiken på mig, men det finns inget att hämta av att svara. Detta för du har redan skapat en bild, och om det jag säger inte skulle stämma överens kommer du leta förklaringar på varför det inte stämmer. 

Vilket kan inkludera

1. Jag ljuger

2. Det är inte en relevant utbildning

3. Det är inte ett "intelligent" arbete(om jag ens har något). 

Helt plötsligt är vi i din värld av associationer, där du är domaren för vad som är intelligent : ) 

Jag är också medveten att detta vaga svar kommer gör dig ännu mer säker på din sak, ty sådant är ditt sinne. 

Det är okej att inte ha utbildning eller "intelligent" arbete, vad nu det innebär, du kan erkänna det istället för att skriva en hel essä om andra människors associationer.
  • Anonym (Eli)

Hela din trådstart handlar om dig och hur mycket bättre du anser dig vara än alla andra. Du hade kunnat formulera dig bättre om du ville ha andra svar.

• Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:29:34 följande:
    Vad vet du om min motivation med tråden? : )
    Inte speciellt mycket eftersom du uttrycker dig kryptiskt och sedan kritiserar de som svarar. Om du kunde tala ur skägget kanske du skulle få de svar du vill ha.
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:32:23 följande:
    Som sagt, du kan ju svara på trådstarten istället, dvs det som efterfrågades. Du kanske skall läsa om den?
    Jag har redan svarat. När jag var i yngre tonåren trodde jag att jag var bättre än andra men nu vet jag att jag inte är det och inte heller sämre, och det är en skön insikt att ha kommit till. Jag behöver inte jämföra mig med andra men jag kan inspireras av de jag tycker hanterar problem på ett extra bra sätt. Men det betyder inte att jag är sämre än någon annan.

Det är ett typiskt fjortisbeteende att tycka att man antingen är så mycket bättre än alla andra eller ha mindervärdeskomplex, men de flesta vuxna har vuxit ifrån det beteendet och ägnar inte så mycket tid åt att känna sig vare sig bättre eller sämre än du 
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:45:22 följande:

Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel. 

Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs. 

Projicering från din sida 😁
Svar på tråden Jag är bättre än dig