Inlägg från: Anonym (Real) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Real)

Jag är bättre än dig

Kratius skrev 2024-12-17 21:05:32 följande:
    Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

Jag är dålig på vissa saker.

Lösningen är enkel. Spelar egentligen ingen roll om man är bra eller dålig. Det viktiga är att man fokuserar på att utvecklas och ta sig framåt.
  • Anonym (Real)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:37:03 följande:

Givetvis spelar det roll, däremot är det ju bästa sättet att tackla en dålig hand att spela den så bra du kan om du inte har några andra val. 

Bra att du fokuserar på dig själv. 

Det spelar roll i vissa perspektiv, i andra inte.

Av vad jag sett av livet är utveckling och framsteg en betydligt viktigare faktor för välmående än var man föds på skalan. I ytterligheterna må det ha stor påverkan men inte för den stora massan som föds någonstans i mitten. 
  • Anonym (Real)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:43:49 följande:

Det har ju att göra med att samhället är utformat för den tjocka smeten i mitten som du pratar om, är du "normal" är samhället gjort för dig. 

Den viktigaste faktorn för välmående för de flesta är 

1. Emotionell stabilitet

2. Nätverk av relationer

3. Vara behövd

4. Kunna leva i fred 

Inget fel med det.

Alla de faktorerna du nämner är saker som i princip alla kommer att bli bra på om de arbetar på det kontinuerligt och  disciplinerat under många år.

Därför jag upprepar till alla i tråden att inte ständigt jobba på sig själva och förbättras.

Att du är en bra person är bra för alla. Då har du mycket att lära andra. Du kan inspirera andra. Så bra jobbat säger jag till dig. Fortsätt att jobba på!
Svar på tråden Jag är bättre än dig