Anonym (Flora) skrev 2024-12-17 14:56:24 följande:
Ni har tyvärr betett er idiotiskt. Sorgligt är vad det är och mest synd om era stackars barn som lär växa upp och skapa sjuka draman i sina relationer de också.
Jag tror du bara får hacka i dig att det har blivit såhär pga dina egna handlingar och bara försöka gå vidare i livet, skaffa jobb och bostad.
Du måste söka psykhjälp eftersom det inte är normalt att lägga en kniv och fotografera med mera. Det är en sjuk människas handlingar. Du behöver försöka bli frisk, om inte annat för dina barns skull.
Jag är inte psyksjuk, har utretts på rättspsyk under häktningstiden. Där kom de fram till att det enbart var konflikter som tagit udden av allt. Det framkom även att jag är överintelligent vilket min exman blev sur över. Så jag är ingen idiot fast det verkar så. Dessutom tog jag hand om fyra små barn själv, hem, jobb..Men såklart jag är medveten om att det framstås som ej friskt just den saken med kniv utanför deras dörr, men man får zooma ut hela situationen då och sätta det i perspektiv. Det var ett sätt att försöka få min exman att förstå att hans hot och hat ej är fruktsamma. Detta utnyttjade han sen...
Att min exman skickat anonyma misshandelshot till sina svärföräldrar anser jag mer sjukt ändå. Sen förekommer han och påstår de är jag. Men jag var hos polisen i veckan och visade alla bevisen att det är han och de ba..oj
De sa att det var olaga hot + falsk beskyllning.
Så ska dit igen och lämna in bevisen digitalt och sen kommer de eventuellt åtala honom för olaga hot på mina föräldrar samt falsk beskyllning då han påstått att det är jag. Då kommer mina föräldrar kallas och bli varse om att de blivit lurade av sin svärson.
Det jag dock undrar över är om inte det övriga då är Falsk angivelse...om det finns någon med juridik kunskaper här? Min advokat är så otroligt upptagen så kan inte störa honom om småsaker. Det är överklagat iaf.