Inlägg från: Anonym (d) |Visa alla inlägg
  • Anonym (d)

Fungerar ett förhållande där man är för olika?

Blir nog svårt att få detta att lyckas i längden.

Jag gillar också att dricka, dock inte att supa och springa på krogen. Skulle dock tycka att det var stentrist med en nykterist till partner.
    Skulle inte tycka att det var speciellt mysigt att dricka vin i min ensamhet medans partner dricker cola.

Vadd ts utseende har med saken att göra är dock en gåta.

• Anonym (d)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-17 06:51:20 följande:

Förlåt om jag låter hård TS, men vad ser du hos henne?

Hon måste inte vara som du. Man måste inte vara högutbildad, man kan dricka (måttligt), kanske festa ibland.  Men din fästmö beter sig som en omogen tonåring. Man super inte tills man däckar om man är 35 år och försöker få barn.

Och varför står du för hela ekonomin? Har hon ingen inkomst? 

Vill du gärna ha barn bör du göra slut och försöka hitta en lämpligare partner. I din ålder skulle jag rekommendera en kvinna som är runt 10 år yngre än du, så att ni har gott om tid att lära känna varandra och bilda familj. Du har ju fler år på dig, men åren rinner iväg för dig också. 

En 10 år yngre kvinna ska liksom vara intresserad också, av en äldre man.  Obestämd
  • Anonym (d)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-17 20:33:29 följande:
    TS är inte lastgammal, och 10 år är ingen jättestor åldersskillnad när den ena är runt 30 och den andra runt 40.

Det är ju inte som att TS är 50 och söker en 25-åring.
    Ts är inte lastgammal, nej och det sa jag inte heller.

Dock är han väldigt sent ute om han ska skaffa barn, med någon han inte ens träffat.
    Det kommer knappt att räcka med tio år yngre, och att hon verkligen vill satsa 100% på en så mycket äldre man.Att skaffa barn närmare 50 ser jag som inte så hyggligt mot barnet.
  • Anonym (d)
    Anonym (Sebastian) skrev 2024-12-18 15:59:50 följande:
    Hon började väl sista tiden ta upp att vi är för olika, hon gillar att vara ute på landet och började sen ta ta upp att det fanns sidor hos henne som hon inte har visat. Hon tyckte att vardagen var tråkig, jag vet inte faktiskt vad andra par gör efter jobbet, antingen har man barn i vår ålder eller så är det inte så mycket att göra efter jobbet när man är över 35 år. Jag är genuint nyfiken vad andra par gör i vår ålder som inte har barn, man kan väl inte drick vin alla kvällar?

Hon har dragit till sina föräldrar, såg att hon började ta lite av sina saker.
    Tjejer är aldrig nöjda känns det som, antingen har de män som är ute, festar kommer hem sent på kvällen 70% av dessa blir otrogna i fyllan, är man lugn och nykterist så är man för tråkig. Tror att kvinnor behöver känna lite av spelet
    Det ÄR mysigt att dricka vin och mysa ihop. En nykterist kan jag inte leva med, det blir helt enkelt för tråkigt 
Svar på tråden Fungerar ett förhållande där man är för olika?