• Anonym (Anonymmm)

Kan man få känslor igen

Jag och min sambo har varit tillsammans i 7år. Vi har haft våra bra och dåliga stunder och båda kämpar med psykiskt ohälsa. 

Jag har gjort fel senaste året och stött bort honom lite "för att båda ska kunna jobba på sitt mående". Jag har kanske inte varit så intim som jag borde eller så.

Men inte i min vildaste fantasi kunde jag tro detta skulle leda till att han nu kommer och berättar att han tappat känslorna för mig, han älskar mig inte längre, han är förvirrad över vad han känner.

Han har dock gått med på att ge de en chans att lösa sig. Han säger att han såklart vill få känslorna igen och han skulle försöka.

Vad jag läst ska man försöka va mer intim, röra varandra mer, ge komplimanger och jag försöker verkligen med detta. Men han är lite mer stängt. Vill inte tvinga honom till saker såklart. 

Har ni några tips till mig att få honom att "älska mig" igen. Eller hur vi ska göra för att rädda detta? Alla tips är bra! Skulle verkligen vilja få höra från någon som varit i samma sits och hittat tillbaka till varandra ändå.

Jag bill INTE ha kommentarer som föreslår att sluta kämpa, göra slut eller liknande. Tack.

• Svar på tråden Kan man få känslor igen
  • Anonym (Volvo)

Han kanske helt enkelt blivit ledsen av ditt agerande och beteende på sista tiden,  blivit sårad och därmed också själv börjat tvivla på er, sig själv etc .  Inte så konstigt egentligen eftersom det lätt triggas igång mycket känslor av panik och undrar om du ska göra slut osv.. 

Hur man kommer vidare och lagar detta handlar väl mer om tid och att han återfår tillit till dig genom att du behöver jobba på dina bitar .

Dock kan du inte vara säker på hans känslor . Kanske kommer dom tillbaka.  Kanske inte. Det vet ni inte nu. Det finns inga garantier. 

• Tecum

Jag är mest förvånad över att du är förvånad? Att han tappat känslorna är en naturlig utveckling när du drar dig undan. Han tolkar det som att DU tappat känslorna och är på väg att separera.

Var en bra partner, var intim och fortsätt som du börjat, bekräfta honom. Kanske funkar det, kanske inte. Men det är enda chansen.

• Tyra myra

Mitt bästa råd är att göra någonting tillsammans. Det kan vara ett projekt, en resa eller kanske en ny hobby.  Vad det än må vara så är huvudsaken att det är nytt och lite utmanande för er båda. Det kan låta lite simpelt men faktum är att när vi är ute på lite okända områden så stärks bandet mellan parterna.  

Känner ett par som bestämde sig för att börja med Yoga, något de aldrig tidigare provat på och var lite skeptiska inför. De fick en riktig nytändning och ett nytt intresse på köpet.  Det behöver inte vara några drastiska förändringar, det kan räcka med att man bestämmer sig för att promenera tillsammans varje dag, i ur och skur. kyla och värme.  

• Anonym (Kille)

Detta är ju oftast konsekvensen till att ni undviker era män. Vi vill också få närhet o känna oss attraktiva. Stöter man bort oss och konstant säger nej så börjar våra hjärnspöken tillslut inbilla oss att ni inte älskar oss mer och den bollen sätts i rullning o kan gå fort för vissa. 

Svar på tråden Kan man få känslor igen