Inlägg från: Anonym (Anonymmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymmm)

Kan man få känslor igen

Jag och min sambo har varit tillsammans i 7år. Vi har haft våra bra och dåliga stunder och båda kämpar med psykiskt ohälsa. 

Jag har gjort fel senaste året och stött bort honom lite "för att båda ska kunna jobba på sitt mående". Jag har kanske inte varit så intim som jag borde eller så.

Men inte i min vildaste fantasi kunde jag tro detta skulle leda till att han nu kommer och berättar att han tappat känslorna för mig, han älskar mig inte längre, han är förvirrad över vad han känner.

Han har dock gått med på att ge de en chans att lösa sig. Han säger att han såklart vill få känslorna igen och han skulle försöka.

Vad jag läst ska man försöka va mer intim, röra varandra mer, ge komplimanger och jag försöker verkligen med detta. Men han är lite mer stängt. Vill inte tvinga honom till saker såklart. 

Har ni några tips till mig att få honom att "älska mig" igen. Eller hur vi ska göra för att rädda detta? Alla tips är bra! Skulle verkligen vilja få höra från någon som varit i samma sits och hittat tillbaka till varandra ändå.

Jag bill INTE ha kommentarer som föreslår att sluta kämpa, göra slut eller liknande. Tack.

Svar på tråden Kan man få känslor igen