-
Därför att svenska killar är dumma i huvudet. Det enda som pratar om är när det kommer till kvinnor. Är vikt, feminism. Våra utseenden och hur vi förfaller.Sen gnäller dom att dom inte kan träffa kvinnor, att kvinnor är bortskämda bla blaSom inte är intelligenta nog att förstå att dom själva bidrar med att kvinnor tar avstånd och att färre barn föds. Det finns där svart på vitt. Men nä då, då.är det feminismens del. Hur argumenterar man ens det? Att kvinnor inte ska få ha likvärdiga liv som män eller vaddå? Helt genom rutten kvinnosyn.Jag gav upp för flera år sedan, nu är jag lyckligt gift med en latinamerikansk man. Som är helt fantastiskt. Sp jävla mycket bättre i sängen. Än tråkiga svenska män. Som både är lata och snåla.Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn. Svenska män förstör för sig själva, men dom kommer aldrig bättra sig. Svenskar som folkslag kommer bli utrotat. Ja, era barn kan säkert gifta sig med en muslim eller afrikan.Så skönt att jag lämnat Sverige.
-
Svar på tråden Skälet till lågt barnafödande i Sverige
-
Nja, jag skulle säga att det är en fråga med många bottnar:
- Vi väntar längre med att skaffa barn, vilket statistiskt sett gör det svårare, och statistiskt sett gör att vi föder färre barn (får du första vid 25 har du gott om tid på dig att föda fler, får du första vid 35 har du kortare tid på dig).
- Vi väntar längre med att skaffa barn eftersom både män och kvinnor studerar, lönearbetar, och gör karriär. Det tar tid
- Det är dyrt att köpa ett hem och kraven för att få lån är hårda, samtidigt som det finns för få hyresrätter, så det tar tid innan den biten känns stabil nog för att skaffa barn.
- Vi skräms av allt klimatdomedagssnack.
- Vi skräms av krig och oroligheter.
- Vi skräms av gängkriminalitet som rekryterar svenska ungdomar.
- Vi har väldigt bra preventivmedel.
- Vi ser hur många som skiljer sig och hur det påverkar barn.
- Vi ser hur dålig miljön är i förskola och skola.
- Vi skräms av skräckhistorier gällande underbemannade förlossningsavdelningar.
Och så vidare.
Jag tror alltså inte att ett könskrig ligger bakom.
Med allt detta sagt har jag fem barn tillsammans med en utländsk man (Australien). Fick första barnet vid 21, skrev kandidatexamen med en ammande bebis. Jättemysigt! Så dessa saker är inte avskräckande för alla; men väldigt många. -
Latinomän är troligen mindre för jämställdhet i allmänhet än svenska män.
-
Svenska kvinnor är mer kräsna än hur det är i andra länder.Anonym (Gift med latino) skrev 2024-12-16 09:48:48 följande:Skälet till lågt barnafödande i SverigeDärför att svenska killar är dumma i huvudet. Det enda som pratar om är när det kommer till kvinnor. Är vikt, feminism. Våra utseenden och hur vi förfaller.Sen gnäller dom att dom inte kan träffa kvinnor, att kvinnor är bortskämda bla blaSom inte är intelligenta nog att förstå att dom själva bidrar med att kvinnor tar avstånd och att färre barn föds. Det finns där svart på vitt. Men nä då, då.är det feminismens del. Hur argumenterar man ens det? Att kvinnor inte ska få ha likvärdiga liv som män eller vaddå? Helt genom rutten kvinnosyn.Jag gav upp för flera år sedan, nu är jag lyckligt gift med en latinamerikansk man. Som är helt fantastiskt. Sp jävla mycket bättre i sängen. Än tråkiga svenska män. Som både är lata och snåla.Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn. Svenska män förstör för sig själva, men dom kommer aldrig bättra sig. Svenskar som folkslag kommer bli utrotat. Ja, era barn kan säkert gifta sig med en muslim eller afrikan.Så skönt att jag lämnat Sverige.
-
Eftersom det ska handla om svenska män i allmänhet så kanske det snarare handlar om att kvinnor kräver mer än vad de egentligen behöver.Anonym (Gift med latino) skrev 2024-12-16 09:48:48 följande:Skälet till lågt barnafödande i SverigeDärför att svenska killar är dumma i huvudet. Det enda som pratar om är när det kommer till kvinnor. Är vikt, feminism. Våra utseenden och hur vi förfaller.Sen gnäller dom att dom inte kan träffa kvinnor, att kvinnor är bortskämda bla blaSom inte är intelligenta nog att förstå att dom själva bidrar med att kvinnor tar avstånd och att färre barn föds. Det finns där svart på vitt. Men nä då, då.är det feminismens del. Hur argumenterar man ens det? Att kvinnor inte ska få ha likvärdiga liv som män eller vaddå? Helt genom rutten kvinnosyn.Jag gav upp för flera år sedan, nu är jag lyckligt gift med en latinamerikansk man. Som är helt fantastiskt. Sp jävla mycket bättre i sängen. Än tråkiga svenska män. Som både är lata och snåla.Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn. Svenska män förstör för sig själva, men dom kommer aldrig bättra sig. Svenskar som folkslag kommer bli utrotat. Ja, era barn kan säkert gifta sig med en muslim eller afrikan.Så skönt att jag lämnat Sverige.
Det är män i allmänhet i Sverige som kvinnor ratar, inte individer endast. -
Att ha barn är som lotteriet. Massa jobb och det finns inga garantier att de inte blir riktiga skitstövlar när de blir vuxna och vill åt arvet medan man ruttnar på ålderdomshem. Det är som med skilsmässor.
-
Tror det är rötäggen som hör och syns mest. Tror också det har etablerats en uppfattning att jämställdhet inte inkluderar jämställdhet för kvinnor hos dessa individer.
Sen så kan man ta debatten om barnafödandet, var inte befolkningsmängden en sådär 5 miljarder för en sekund sen? Då debatterades det om att människor överbefolkade planeten. Sen uppfanns konstgjorda gödningsmedel och faran med massvält kunde det läggas ett lock på tillfälligt. Nu är väl befolkningen i runda svängar 8miljarder(?) Nu gråter diktatorer för att det inte föds mer barn. (Kom jong fällde väl riktiga tårar t o m) Allt är en del av en konservativ uppfattning. Det ts m fl upplever är i förlängningen män som påverkats av en sådan uppfattning där kontroll av kvinnor är en del av det. I talibanens så ser den här uppfattning ut på ett visst sätt, i västländer på ett annat sätt. Allt är en del av en konservativ våg som sveper över världen.
Guldklimparna till killar med logiska värderingar har ett bra fönster här. -
TS, min make är svensk och han är INTE lat och snål som du påstår att svenska män är.
Kvinnor kollar också på utseendet så det är inte bara män som gör det. -
Vissa punkter är bra här. Men du borde nog förstå vad vetenskap är och hur sant det faktiskt är. Klimatet och hotet emot planet är verkligen inget skämt. Jag ser oftast att detta ör länkat till personer som är väldigt dåligt pålästa. Och inte som mest skarpaste enligt min mening.Anonym (Maja) skrev 2024-12-16 10:20:03 följande:
- Vi väntar längre med att skaffa barn, vilket statistiskt sett gör det svårare, och statistiskt sett gör att vi föder färre barn (får du första vid 25 har du gott om tid på dig att föda fler, får du första vid 35 har du kortare tid på dig).
- Vi väntar längre med att skaffa barn eftersom både män och kvinnor studerar, lönearbetar, och gör karriär. Det tar tid
- Det är dyrt att köpa ett hem och kraven för att få lån är hårda, samtidigt som det finns för få hyresrätter, så det tar tid innan den biten känns stabil nog för att skaffa barn.
Och så vidare.
Med allt detta sagt har jag fem barn tillsammans med en utländsk man (Australien). Fick första barnet vid 21, skrev kandidatexamen med en ammande bebis. Jättemysigt! Så dessa saker är inte avskräckande för alla; men väldigt många.
WWF rapport där är över 70% ryggradsdjur redan utrotningshotade och fler följer.
Vårat fiske bestånd är förbrukat till 90%. Vi har så dålig luft numera i innerstan att spädbarns lungor från 6 månaders ålder påverkas. Läs på lite om hur viktig den biologiska mångfalden är och speciellt för din och vårans överlevnad. Då skulle jag nog tro att du skulle se allvaret i det hela. Kommande generationer kommer ärva skräp.. Sen tror jag just det är många med barn. Som inte riktigt vill kännas vid det. För det blir riktigt deprimerande. Me om det är något som är välbeprövat så är det just vetenskapen. Det väger tyngst. Så ha lite mer respekt för jorden du lever på. -
Dessutom förstår jag aldrig människor som snackar om utbildning och barn i samma veva. Du har ju själv valt ha barn. Läser man din text skriker det, duktig flicka syndrom. Och oj vad jag ska ha beröm för det. Precis, och din man kunde inte ens ta hand om ERAN unge. Medans du skrev prov. Ser du ironin i den tråden du svarat i. Du gör inte direkt reklam för män.Anonym (Maja) skrev 2024-12-16 10:20:03 följande:
Och så vidare.
Med allt detta sagt har jag fem barn tillsammans med en utländsk man (Australien). Fick första barnet vid 21, skrev kandidatexamen med en ammande bebis. Jättemysigt! Så dessa saker är inte avskräckande för alla; men väldigt många.
-
Väldigt konstigt, dom andra länderna du tänker på är nog mer traditionella. Klart sm fan att kvinnorna får "nöja sig"Anonym (Latinomän) skrev 2024-12-16 15:42:57 följande:Svenska kvinnor är mer kräsna än hur det är i andra länder.
Du kan lika bra tala i klartext, kvinnorna är kräsna för att dom inte vill vara hushållerska åt dig . Fullträff. -
Ursäkta, men är du verkligen en kvinna som skriver detta. Och inte en man. Går man igenom dina punkter. Är dom inte speciellt måna och rädd om kvinnan.Anonym (Maja) skrev 2024-12-16 10:20:03 följande:
Och så vidare.
Alltså jag vet inte vilket lyx klinik du födde på. Men jag hade ett helvete. Och nej, det är inte överdrivet. Faktum är att förlossningsvården i Sverige blivit sämre ensligt undersökningar. Många har stängt. Och många tvingas åka 60-100 mil. En del tvingas föda i bilen. Många klinikerna har tvingats skära ner på personal och ibland finns det inte tillräckligt med barnmorskor. Pga av sparkrav och sämre förutsättningar. För vården överlag faktisk.För inte tala om förlossningsskador och depressioner. Som det tyvärr talas alldeles för lite om i samhället. För att det är så ska belagt. Du verkar inte så påläst om saker heller. -
*skambelagt
-
Mer kräsna än vad som är nödvändigt för att kunna få barn, förhållande och sex.Anonym (Fast fakta är fakta) skrev 2024-12-19 18:36:48 följande:Väldigt konstigt, dom andra länderna du tänker på är nog mer traditionella. Klart sm fan att kvinnorna får "nöja sig"
Du kan lika bra tala i klartext, kvinnorna är kräsna för att dom inte vill vara hushållerska åt dig . Fullträff.
Man kan behöva anpassa sig till omständigheterna. -
Samtidigt som svenska män är mer för jämställdhet än i andra länder.Anonym (Fast fakta är fakta) skrev 2024-12-19 18:36:48 följande:Väldigt konstigt, dom andra länderna du tänker på är nog mer traditionella. Klart sm fan att kvinnorna får "nöja sig"
Du kan lika bra tala i klartext, kvinnorna är kräsna för att dom inte vill vara hushållerska åt dig . Fullträff. -
Anonym (Latinomän) skrev 2024-12-19 18:58:44 följande:Samtidigt som svenska män är mer för jämställdhet än i andra länder.
Det sägs så ja, känns som att svenska män förväntar sig bli mer omhändertagna av kvinnor. Kvinnan verkar vara den som utför allt hushållsarbete, och sätter upp utebelysningen, och klipper gräsmattan, och byter däck och förvärvsarbetar till en lägre lön, får lägre pension och mindre pengar till sitt förfogande pga separat ekonomi och tar hand om barn medan mannen lutar sig tillbaka och tar hand om diskmaskinen/ kortare föräldraledighet då och då. Kvinnan är den som planerar allt från romantiska dejter, get-aways till familjehögtider.
I många andra länder så verkar det som att kvinnan sköter hushållsarbetet och barnen, delar hushållets disponibla ekonomi och mannen klipper gräsmattan, skottat uppfarten och fixar. Mannen fixar romantiska dejter, uppvaktning och kvinnan högtider. Så frågan är vem som är mest jämställd på pappret eller i verkligheten?
Vill också klargöra att det här är stora penseldrag. -
...? Jag födde i Eskilstuna och Uppsala. Vad yrar du om..? Min punktlista är saker JAG TROR påverkar varför vi föder färre barn, att det är en flerbottnad fråga och inte något som har ett enkelt svartvitt svar. JAG TROR att en del i det hela är förlossningsvården. Vilket jag skrev.Anonym (???) skrev 2024-12-19 18:50:13 följande:Ursäkta, men är du verkligen en kvinna som skriver detta. Och inte en man. Går man igenom dina punkter. Är dom inte speciellt måna och rädd om kvinnan.
Alltså jag vet inte vilket lyx klinik du födde på. Men jag hade ett helvete. Och nej, det är inte överdrivet. Faktum är att förlossningsvården i Sverige blivit sämre ensligt undersökningar. Många har stängt. Och många tvingas åka 60-100 mil. En del tvingas föda i bilen. Många klinikerna har tvingats skära ner på personal och ibland finns det inte tillräckligt med barnmorskor. Pga av sparkrav och sämre förutsättningar. För vården överlag faktisk.För inte tala om förlossningsskador och depressioner. Som det tyvärr talas alldeles för lite om i samhället. För att det är så ska belagt. Du verkar inte så påläst om saker heller. -
Vad yrar du om..? Vilket prov? Kandidatuppsatsen skrev jag under en halv termin, på ett ungefär. Ska jag inte vara med mitt barn då, eller vad menar du? Det känns som att du läser in något helt annat här, för att du stör dig på mig, för att jag skrev en punktlista på saker JAG TROR bidrar till att det föds färre barn.Anonym (Fast fakta är fakta) skrev 2024-12-19 18:33:57 följande:Dessutom förstår jag aldrig människor som snackar om utbildning och barn i samma veva. Du har ju själv valt ha barn. Läser man din text skriker det, duktig flicka syndrom. Och oj vad jag ska ha beröm för det. Precis, och din man kunde inte ens ta hand om ERAN unge. Medans du skrev prov. Ser du ironin i den tråden du svarat i. Du gör inte direkt reklam för män.