Siripiri skrev 2025-01-28 13:07:52 följande:
Jaa en positiv grej är att när man blir gravid nästa gång får man komma in på tidigt VUL☺️
Förstår de 💔 jag var så inställd under tre veckor att det var ett X så blev inte jätte ledsen när det hände.
Ja det kommer♥️
Bara tre? känns som det står/säger olika överallt..
Nä så svårt att veta! Du kan du se om du kan få den spolad sen efter cellgifterna🙏🏼 Jag tror anledningen till att jag fick mitt X var för att jag satt ner hela dagen när jag hade ÄL och därav Var det nog lite knöggligare för ägget att röra sig neråt. I vanliga fall så är jag på benen hela dagarna på jobbet men just den fredagen var jag på konferans med jobbet och satt ner verkligen heeela dagen.
Ja du får uppdatera oss💕
Gud så intressant - jag hade ÄL 22a December och satt i en bil i princip hela eftermiddagen påväg till Släktens julfirande den dagen 🙈 har verkligen tänkt mycket på varför det hände mig - har inte några riskfaktorer som nämns. Men såklart det kan ju hända vem som 💕
Mathilda88 skrev 2025-01-28 13:50:32 följande:
Beklagar att det är ett utomkveds

Men så märkligt, hade förväntat mig någon form av åtgärd rätt snabbt om de nu ser avvikelse på sidan. Vilken vecka+dag är du i idag? Jag blev akut opererad v.6+6, inlagd dagen innan. Jag hade då ändå bara hCG på 133.. Men ont. Känns inte som att det kommer kunna lösa sig själv nej med den stegringen. Alltid läskigt att avvakta med utomkveds. Jag skulle egentligen åka iväg på en rolig grej dagen jag opererades, men avråddes just pga risken för att det skulle spricka etc, som är livsfarligt.
För egen del var det inte tal om op eller methotrexate, men det var för att jag genomgick IVF och Malmö RMC hade tydliga riktlinjer till Kvinnokliniken att de ska operera bort en skadad äggledare - för att risken är mkt stor att det fastnar i den igen. Men skulle det hända i min andra äggledare idag så skulle jag nog vilja prova methotrexate för att få behålla iallafall en, om möjlligheten finns.
Hur är det med dig idag?
Ja avvikelsen de ser på den sidan kan de egentligen inte förklara, mer än att det är en avvikelse 🙈 de ser inte om det är äggledaren eller äggstocken, dvs äggledaren är inte alltför uppsvälld för att synas på ett ultraljud. Och med tanke på att jag inte har ont så tror jag de därför avvaktar och vill få in ett tredje provsvar. Men jag ska verkligen försöka propsa på vid nästa uppföljning att nu vill jag göra något. Har precis raderat mina gravid-appar, men hade varit i 7+2 tror jag idag ☺️
Ja jag lutar mot methotrexate om jag får välja själv, men måste nog höra med dem lite mer. Eventuellt att mitt HCG blivit för högt för en optimal chans med den. Men resonerar lite som så att jag har ingen aning om hur skicket är på min äggledare så vill nog gärna försöka rädda den om det går (även om utsikterna är bra även med 1). Vi får se vad som händer ☺️
Jag känner mig uppsvullen (vilken jag har gjort hela tiden) och nästan liten håll-känsla på vänster sida, men inte ont. Just nu är det det psykiska som tär mest på mig. Känns som jag går och väntar (på att det ska spricka?) och är rädd och ledsen om vartannat. Jobbar hemifrån för att jag inte orkar träffa kollegor just nu/vara social/vill inte att äggledaren går sönder på kontoret, och min partner jobbar också hemifrån för att han är så rädd att jag ska vara ensam. 💕
tack fina ni, så skönt att få skriva av sig lite!