Vallmo93 skrev 2025-01-31 17:48:59 följande:
Siripiri skrev 2025-01-30 20:54:41 följande:
Sedärja! kanske inte är helt ute och cyklar med min teori kring det där. Hade vart intressant om dem gjorde en studie kring de för att se vad som faktiskt kan orsaka de utöver endometrios, klamydia osv. Ja det kan väl de💕
Tror du har en chans med cellgifter om ditt HCG inte stigit så mycket mer ♥️
Var också svullen dem veckorna jag var gravid och som du säger hade jag en håll-känsla på ena sidan. Sen lite andra smärtor också, samt blödningar.
Förstår verkligen.. ♥️ precis de jag gjorde med även om läkarna inte hittade något så visste jag ju.
Va gulligt av honom🥺 spricker äggledaren kommer du har såpass ont att du inte kommer kunna köra så det är väldigt bra att han är hemma! 💕 Jag skakade av smärta när jag kom upp på avdelningen.. när den gick sönder så började det på jobbet på morgonen med strålande/skjutande smärtor, speciellt mot anus så jag lixom haltade/ryckte till. Sen spred sig smärtan längs med heeeela högra sidan och upp i revbenen. Började också blöda..
Hoppas du mår bra 💕
Hcg fortsatt lätt upp under veckan, idag på 3300. Så redan i onsdags (när jag hade 3e provtagningen) så beslutades det att jag skulle få någon behandling.
Eftersom jag inte haft inre blödning (äggledaren inte spruckit) så kvalade jag in på både Mtx och Operstion och fick välja. Sjukhuset gav inte riktigt någon tydlig rekommendation till mig, var väldigt mycket å ena sidan och å andra sidan - vilket är helt förståeligt eftersom ingen av oss egentligen vet hur min äggledare mår. (och de är relativt säkra nu på att den ligger i äggledaren).
Iaf, jag valde metotrexatet så fick sprutan idag! ☺️ nu hoppas jag att kroppen reagerar fint och det börjar går ner till nästa vecka, och att det inte blir en lång utdragen process.
Psykiskt känner jag mig redan bättre jämfört med några dagar sen. Landat mer i situationen och att det blir en paus nu i minst 3 månader där jag får fokusera på min hälsa innan vi börjar försöka igen, vilket känns väldigt bra 🤗❤️
Va skönt att höra att det händer något nu med tanke på att det fortsatt att växa.

Och ja vilket tur din sambo varit hemma och sett efter dig

ifall att den hade spruckit!

Jag fick inte vara på Falsterbo Horse Show för det hade tagit för lång tid att få in mig till sjukhuset då med risk för att förblöda.
Förstår det känns tryggare

Håll oss uppdaterade! När ska du på uppföljning?