EJT skrev 2025-01-05 06:07:39 följande:Åh, jag beklagar. Har följt dig lite i BIM-trådarna (inte själv skrivit så mycket där senaste två månaderna), så tråkigt att höra att du också drabbats av ett x.
Nu har det gått 3,5 vecka sen min operation och nu känner jag mig så gott som vanligt. Är ibland lite öm runt såret vid naveln och på höger sida av magen där jag tänker att äggledaren satt, ffa vid ökat tryck mot de områderna. Jag har dock inte riktigt vågat komma igång med träning igen, tar fortfarande bara promenader.
Min mage var också knepig 1-2 veckor, men till mig sa läkaren att det var väldigt vanligt (när de släppte mig från sjukhuset), så jag var ganska beredd på det. Min mage har återhämtat sig.
Hur är det för dig? Och hur mår du psykiskt? 🧡
Jaa jag minns att jag sett dig med! 💕
så skönt! ja jag hade ägglossning i förrgår och det gjorde rätt ont i över 24h, såklart på sidan som jag saknar äggledare på.. men glad att den kom igång efter bara 14 dagar.
Ja dem sade att magen kunde vara lite knusslig ett tag efter, men hon sade typ 3-4 dagar, sen jag läste jag någonstans att det kunde vara längre. Har sedan innan haft problem med trög mage under lutealfasen, förutom dem fyra veckorna som jag var gravid innan operationen. Då var magen igång varje morgon samt fick rätt ont några gånger mitt på magen i tarmarna + diarre så visste att något var fel.
Alltså jag gick ju runt och var beredd smått beredd på det i fyra veckor, hoppades på att jag fick ut det som missfall iallafall två gånger. För hade ju så lite HCG att min cykel nästan pågick som vanligt. Blev gravid på ÄLen jag hade den 31/10, trodde jag fick mens 12 dagar senare. Men plussade sedan 10 dagar efter mensen första dag, sen 1/12 fick jag mer ensidig smärta så då åkte jag in till gynakuten, men dem hittade såklart inget, sedan fick jag två undersökningar till utan att dem hittade något, samt blodprov där emellan som gick lite upp och ner.
Så kontentan av allt är att mentalt var jag förberedd på det och har inte så mått dåligt över att jag behövde opereras, tror mer att det kommer drabba mig i framtiden om det blir ännu svårare att bli gravid. Har ju blivit gravid kemiskt/lite gravid 4 av 6 gånger, så nu tror jag det som att det kommer bli svårare men kommer ta lite hjälp kommande gånger av cyclogest efter ÄLen för att se om jag kan få behålla graviditeten.
Jag var faktiskt tillbaka på gymmet igår för första gången, körde lite benpress och gynstol.
Hur mår du psykiskt? ????
EJT skrev 2025-01-05 06:16:45 följande:
Fick du förresten några restriktioner om hur länge du skulle vänta med att försöka för en ny graviditet? Till mig sa de 3 månader.
Dem sade inget, men det var nog också för att jag sade att vi skulle pausa och att jag ville börja äta p-piller ett tag för att slippa mina jobbiga menser. Jag tror 3 mån paus inte är en dum idé😊 tänker så får såren läka i fred med innan magen börjar svälla upp av en eventuell graviditet.
Min kompis som fick utomkved blev gravid efter 3 månader och då hade hon haft problem innan med ett missfall och svårt att bli gravid, en liten solskenshistoria ändå ♥️ samt fått ett barn till efter de. Kroppen kanske steppar upp när den märker att det ? saknas delar ?, vem vet.