Siripiri skrev 2024-12-27 15:04:06 följande:
hej! Hur har går det för dig? 💕
Jag opererade också bort höger äggledare, bara för en vecka sen, fick sjuka utslag av operationsskydden som kliat annars har det gått framåt för mig i veckan. Det jobbigaste är att magen inte funkar som den ska.. vet inte om jag svullen pga det eller att det fortfarande finns gas kvar från operationen.
Tog även bort plåstren idag när jag var hos VC för att ta nytt HCG blodprov och tycker det drar lite kring ingångshålet i naveln sen dess när jag står upp.
Åh, jag beklagar. Har följt dig lite i BIM-trådarna (inte själv skrivit så mycket där senaste två månaderna), så tråkigt att höra att du också drabbats av ett x.
Nu har det gått 3,5 vecka sen min operation och nu känner jag mig så gott som vanligt. Är ibland lite öm runt såret vid naveln och på höger sida av magen där jag tänker att äggledaren satt, ffa vid ökat tryck mot de områderna. Jag har dock inte riktigt vågat komma igång med träning igen, tar fortfarande bara promenader.
Min mage var också knepig 1-2 veckor, men till mig sa läkaren att det var väldigt vanligt (när de släppte mig från sjukhuset), så jag var ganska beredd på det. Min mage har återhämtat sig.
Hur är det för dig? Och hur mår du psykiskt? 🧡