Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?
Om man åkte hem med den, måste man lämna tillbaka den?
Det förekommer dagligen att patienter åker hem som inte har några egna kläder.
De kanske kom in i bara underkläder, kläderna var trasiga eller fick klippas upp, de var fulla av blod, kräkningar, urin, avföring o dyl.
Om ingen har möjlighet att komma med kläder får patienterna åka hem i sjukhusskjorta och sjukhusbyxor.
Det händer ibland att patienter eller deras anhöriga kommer tillbaka med kläderna, men vi förväntar oss inte att ska få tillbaka dem.
Ja den ska lämnas tillbaka
Självklart ska den tillbaka! Fatta vilka kostnader för skattebetalarna om alla tog med sig sjukhusets kläder hem.
Haha men gud när jag började läsa tråden trodde jag att det handlade om en rock som läkaren har på sig. Alltså arbetskläderna för sjukhuspamersonal.
Jag undrade varför han inte bara kunde ta med den till jobbet nästa gång han jobbade eller var det liksom sista dan på den arbetsplatsen han hade åkt hem med arbetskläderna?
Jag hann undra ett tag innan poletten föll ner.
Haha men gud när jag började läsa tråden trodde jag att det handlade om en rock som läkaren har på sig. Alltså arbetskläderna för sjukhuspamersonal.
Jag undrade varför han inte bara kunde ta med den till jobbet nästa gång han jobbade eller var det liksom sista dan på den arbetsplatsen han hade åkt hem med arbetskläderna?
Jag hann undra ett tag innan poletten föll ner.
Självklart ska den lämnas tillbaka, det är ett lån och inte en gåva!
Det händer ganska ofta att våra patienter åker hem i sjukhusets kläder av olika anledningar, ex att deras egna blivit sönderklippta, att de var nakna (ja det händer) när de kom in med bara en filt runt sig, att deras kläder var väldigt blöta eller smutsiga och ingen anhörig kan ta dit rena kläder tills de ska åka hem osv.
Men vi skickar alltid med en speciell returpåse hem. Den lägger man kläderna i sen och lämnar in på valfri vårdinrättning (ex närmaste vårdcentral eller så) så skickas det därifrån på tvätt och sedan tillbaka ut i verksamheten igen.
Självklart ska den lämnas tillbaka, det är ett lån och inte en gåva!
Det händer ganska ofta att våra patienter åker hem i sjukhusets kläder av olika anledningar, ex att deras egna blivit sönderklippta, att de var nakna (ja det händer) när de kom in med bara en filt runt sig, att deras kläder var väldigt blöta eller smutsiga och ingen anhörig kan ta dit rena kläder tills de ska åka hem osv.
Men vi skickar alltid med en speciell returpåse hem. Den lägger man kläderna i sen och lämnar in på valfri vårdinrättning (ex närmaste vårdcentral eller så) så skickas det därifrån på tvätt och sedan tillbaka ut i verksamheten igen.
LOL säger nån att de har ett sjukhusbesök framför sig lägger jag in en fucking BESTÄLLNING LOL ?TA SHORTSEN, BYXOR FÖR 40 KG, ALLA T-SHIRTS!?
DET ÄR 100% BOMULL MANNEN LOL
Sjukhusrocken är för mig den vita rocken som läkare har. Eller handlar det om sjukhusets kläder, som man använder när man är inlagd? I så fall tycker jag att de ska lämnas tillbaka eftersom personalen drabbas hårt av alla besparingar.
Naturligtvis ska du lämna tillbaka den? Vi tvingas betala otroligt höga skatter för sjukvården via inkomsten, och ja där ingår kläder som vi skattebetalare tillhandahåller.
Hur kommer det sig att du ens tvekar om en sån självklar fråga?