Inlägg från: Anonym (ttor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ttor)

Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?

Anonym (M) skrev 2024-12-12 08:22:21 följande:
    Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?

Om man åkte hem med den, måste man lämna tillbaka den?

Ja och nej.

Givetvis kan sjukhusen inte ge bort alla sina kläder bara sådär. Men om du åkt hem i en rock och har svårt att få den tillbaka till sjukhuset så är det inte hela världen. Den kan efterskänkas till dig.

Vi fick ett par sjukhusfiltar som vår son hade på väg hem när han skadade sig när han var liten. Då sa de uttryckligen att vi kunde behålla dem. 

Både kläder och filtar kasseras ju efter ett tag, och man räknar nog med att en del kasseras genom att de kommer med en patient hem och sen inte kommer tillbaka. 
  • Anonym (ttor)
    Anonym (M2) skrev 2024-12-12 09:15:38 följande:
    Så ingen kunde komma med kläder till dig när du skulle hem? 

Var fanns dina vanliga kläder du hade när du åkte in?
    Alltså, alla har ju inte nån som kan komma och hämta sådär. Det är väl inga konstigheter?

Och man kan ju åka in akut i bara nattlinne, eller att kläderna klipps sönder om det är bråttom, eller en skadad patient. 
  • Anonym (ttor)
    Anonym (M2) skrev 2024-12-12 10:55:24 följande:
    Absolut inga konstigheter. Jag bara frågade hur det var i TS fall.

Fick intrycket att han åkte hem själv och då tycker jag det är konstigt att göra det i bara sjukhusrock. 
    Det borde väl vara möjligt att det skulle förekomma också? 
  • Anonym (ttor)
    Anonym (B) skrev 2024-12-12 11:54:13 följande:
    Tror att väldigt få vill ta de kläderna med sig hem. Hur många sjuklingar har inte allt ifrån bajsat och dött i dem
    Precis! Är ju inte så att man kommer att använda kläderna hemma sen direkt. 

Filtarna vi fick ta hem från sjukhuset när vår son blev skadad har vi använt när vi lastat i bilen, aldrig att jag skulle haft dem som mysfiltar i soffan. 
Svar på tråden Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?