• Anonym (M)

Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?

Om man åkte hem med den, måste man lämna tillbaka den?

• Svar på tråden Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?
  • Anonym (M2)

Varför byter du inte om till dina egna kläder?

Och varför vill du inte lämna tillbaka den?

• Anonym (Ja)

Klart man gör det. Det är ingen gåva!

• Dexter dot com

Självklart ska den tillbaka! Fatta vilka kostnader för skattebetalarna om alla tog med sig sjukhusets kläder hem.

• Anonym (M)

Det är långt dit och de är medvetna om att den följde med. Fanns inget annat att ha på sig.

• Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2024-12-12 09:07:55 följande:

Det är långt dit och de är medvetna om att den följde med. Fanns inget annat att ha på sig.

Så ingen kunde komma med kläder till dig när du skulle hem? 

Var fanns dina vanliga kläder du hade när du åkte in?
  • Fjäril kär

Jag fick behålla min rock när jag skulle hem ,, jag frågade och det var helt okej. 

• Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2024-12-12 09:33:49 följande:

Jag fick behålla min rock när jag skulle hem ,, jag frågade och det var helt okej. 

Då är det förhoppningsvis samma här då, eftersom de inte sa något om den.
  • Anonym (Chilla)
    Anonym (M2) skrev 2024-12-12 09:15:38 följande:
    Så ingen kunde komma med kläder till dig när du skulle hem? 

Var fanns dina vanliga kläder du hade när du åkte in?
    Min fd sambo var med om en bilolycka och fick sina kläder uppklippta.  Honom skickade dom hem med ajuktransport iklädd sjukhusets skjorta och grå mjukbyxor.  

För att inte tala om äldre patienter som kommer in med ambulans i pyjamas eller nattlinne som klipps upp eller är ofräscha och slängs  och sen får ta färdtjänst tillbaka med ny fräsch sjukhusrock 

Såna här saker sker dagligen på ett sjukhus  .
  • Anonym (M2)
    Anonym (Chilla) skrev 2024-12-12 10:11:22 följande:
    Min fd sambo var med om en bilolycka och fick sina kläder uppklippta.  Honom skickade dom hem med ajuktransport iklädd sjukhusets skjorta och grå mjukbyxor.  

För att inte tala om äldre patienter som kommer in med ambulans i pyjamas eller nattlinne som klipps upp eller är ofräscha och slängs  och sen får ta färdtjänst tillbaka med ny fräsch sjukhusrock 

Såna här saker sker dagligen på ett sjukhus  .
    Det förstår jag. Nu undrade jag hur det var i TS fall. Jag fick intrycket att de inte visste om att hen tog hem sjukhusrocken. Och då tycker jag det är märkligt att man åker hem i bara sjukhusrock om man har lång väg hem, vare sig man åker bil eller kommunalt. 
Svar på tråden Måste sjukhusrocken lämnas tillbaka?