• Anonym (H hjknczz)

Acceptera att vara andrahandsalternativ?

Jag undrar hur ni tänker kring det här? Att veta att killen egentligen innerst inne älskar en annan tjej mer än dig? Han är underbar på alla sätt och vis och han pratar inte om henne eller tar upp det. Han älskar dig tydligt...också. Men du vet att han egentligen hellre hade velat vara gift med henne än dig. Kan man lära sig leva med det?

• Svar på tråden Acceptera att vara andrahandsalternativ?
  • Anonym (Elsa)

Det kan man men i längden mår man ju inte bra av det. Jag har levt så. Det blir hemskt tillslut. Du år värd bättre TS.

• Anonym (Hanna)

Hur vet du att han älskar henne mer än dig? Är du hans flickvän och hon hans exflickvän? 

• Anonym (H hjknczz)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-12-11 18:11:55 följande:

Hur vet du att han älskar henne mer än dig? Är du hans flickvän och hon hans exflickvän? 

Ja de var ihop tidigare. Hon är en av min bästa vänner. När vi ses så märks det på honom även om han döljer det och han försöker undvika att träffa henne. 
  • Anonym (Kort)

Då är det bara att göra slut. Om de inte är klara med varandra så kan ni inte vara tillsammans.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Kort) skrev 2024-12-11 18:50:13 följande:

Då är det bara att göra slut. Om de inte är klara med varandra så kan ni inte vara tillsammans.

Hon är uppenbart klar med honom då hon gått vidare. Det finns en orsak till att folk gör slut.  Ska han vara ensam resten av livet för att han inte fick den han ville? Man kan ju inte hänga upp sig på det som varit och inte kommer att bli igen. Och vad ska TS göra? Dumpa alla som en gång varit kär i någon annan?
  • Anonym (())

Nej, hade aldrig i livet accepterat nåt sånt. Enbart en man som älskar en på riktigt och även gör sitt bästa för att visa detta varje dag, så man inte behöver känna några tvivel kring det hela.

• Anonym (Kort)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-11 18:55:41 följande:
    Hon är uppenbart klar med honom då hon gått vidare. Det finns en orsak till att folk gör slut.  Ska han vara ensam resten av livet för att han inte fick den han ville? Man kan ju inte hänga upp sig på det som varit och inte kommer att bli igen. Och vad ska TS göra? Dumpa alla som en gång varit kär i någon annan?
    Fast nu är det ju inte tjejen som ts är ihop med. Du fattar inte poängen - han har inte kommit över exet utan är fortfarande kär i henne.
  • Anonym (H hjknczz)
    Anonym (()) skrev 2024-12-11 19:01:14 följande:

Nej, hade aldrig i livet accepterat nåt sånt. Enbart en man som älskar en på riktigt och även gör sitt bästa för att visa detta varje dag, så man inte behöver känna några tvivel kring det hela.

Han gör sitt bästa för att visa mig detta varje dag. Han är väldigt romantisk och fin så jag har inget att klaga på...på det sättet. Det gör det så svårt...hade vart bättre om han var ett rövhål.
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (H hjknczz) skrev 2024-12-11 19:05:36 följande:
    Han gör sitt bästa för att visa mig detta varje dag. Han är väldigt romantisk och fin så jag har inget att klaga på...på det sättet. Det gör det så svårt...hade vart bättre om han var ett rövhål.
    Men gör han sitt bästa för att visa dig att han försöker jobba på att komma över henne? 

Hans romantiska ord och gester betyder ju ingenting om det inte ges med 100% äkta ärlighet vilket han inte kan om han inte gör något åt känslorna för henne. Det blir ju bara tomma ord till dig . 

Att hon är din bästa vän skulle få mig att gå crazy och jag skulle alltid undra om han valde dig för att fortsätta kunna ha henne i sitt liv på något sätt. ..  Jag skulle aldrig kunna lita på honom. 
  • Fjäril kär
    Anonym (H hjknczz) skrev 2024-12-11 19:05:36 följande:
    Krasst sett är han ju ett rövhål mot dig eftersom det så tydligt att han älskar henne så mycket mer.... 
Svar på tråden Acceptera att vara andrahandsalternativ?