• Anonym (H hjknczz)

Acceptera att vara andrahandsalternativ?

Jag undrar hur ni tänker kring det här? Att veta att killen egentligen innerst inne älskar en annan tjej mer än dig? Han är underbar på alla sätt och vis och han pratar inte om henne eller tar upp det. Han älskar dig tydligt...också. Men du vet att han egentligen hellre hade velat vara gift med henne än dig. Kan man lära sig leva med det?

• Svar på tråden Acceptera att vara andrahandsalternativ?
  • Anonym (())
    Anonym (H hjknczz) skrev 2024-12-11 19:05:36 följande:
    Han gör sitt bästa för att visa mig detta varje dag. Han är väldigt romantisk och fin så jag har inget att klaga på...på det sättet. Det gör det så svårt...hade vart bättre om han var ett rövhål.
    Hur kan han göra detta om du nu ser det så tydligt att han älskar en annan kvinna mer än dig? Sorry men logiken går inte ihop här. 
  • Hjelm

Är du tillsammans med din bästa väns ex? Och du vet att din partner älskar och suktar efter din bästa vän? Och ni träffas fortfarande, allihop? Bara det är ju en så bisarr situation att jag undrar om det är en trolltråd...

Men nej, varför skulle man nånsin nöja sig med att vara någons tröstpris. 

• Anonym (Malin)
    Anonym (Kort) skrev 2024-12-11 19:01:54 följande:
    Fast nu är det ju inte tjejen som ts är ihop med. Du fattar inte poängen - han har inte kommit över exet utan är fortfarande kär i henne.
    Det är vad TS påstår ja! Jag tror att hon övertolkar för att hon är svartsjuk på sin vän, snarare än att killen gör något fel. Att han vill undvika att träffa exet är för att han vet att TS inbillar sig saker.
    Det är olyckligt för alla att exet finns i vänkretsen. 
  • Anonym (Gå vidare)

Du är värd så mycket mer TS. Jag satt i denna sitsen en gång, det var totalt nerbrytande. Skulle aldrig vilja hamna där igen. Då går jag.

• Lynx123

Nej, det kan man inte. Du har bara ett liv - alla förtjänar att få vara nummer ett.

• Anonym (Kort)
    Anonym (H hjknczz) skrev 2024-12-11 18:17:56 följande:
    Ja de var ihop tidigare. Hon är en av min bästa vänner. När vi ses så märks det på honom även om han döljer det och han försöker undvika att träffa henne. 
    Hur märks det på honom? Och hur vet du att han hellre hade varit gift med henne än med dig?
  • Anonym (Lisa)

Det skulle inte bli något alls

• dacosta

visst, det kan vara befriande att ha den känslomässiga distansen mellan nån man är tillsammans m likväl, det är som att du är singel i ett fortfarande känslomässigt bekräftande förhållande

think outside the box, det är nice

• Anonym (Palle)

Rent teoretiskt är dom flesta andrahandsval egentligen.

• Anonym (E)

Assä, hur du nu kan veta att han älskar henne mer än dig är en sak som du inte kan bevisa, att ni båda två är rövhål är dock lätt att se, man går inte efter kompisars ex, punkt.

Svar på tråden Acceptera att vara andrahandsalternativ?