Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Vuxna barn som aldrig flyttar hemifrån

Anonym (U) skrev 2024-12-11 17:24:07 följande:

Klart de stannar hemma så länge de bara kan om det är gratis och de har möjlighet att spara sina pengar. 

Verkligen inte självklart. Det beror förstås på hur man har det hemma, men jag hade det bra för det mesta (bortsett från en del bråk med syrran).

Ändå bodde jag i praktiken hos min pojkvän när jag var runt 20. Senare luffade jag runt i världen och kom bara hem ibland. Därefter pluggade jag på annan ort.

Att bo hemma efter gymnasiet var inget man gjorde frivilligt, även om alla förstås är olika. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Hur gamla är de TS? Viss skillnad på 20 och 25. Även om de borde flytta snart oavsett, eller i alla fall börja betala för sig.

Om din fru inte ser problemet, finns risken att hon inte är så intresserad av ett aktivt samliv och använder era hemmavarande barn som förevändning att slippa. Det är inte alls säkert att erotiken återuppstår bara för att barnen flyttar, eller om de skulle vara hemifrån mycket.

Sen beror det på hur ni bor. Är ni trångbodda? Våra barn (ej vuxna) har sina rum i andra änden av huset. Vi sover inte vägg i vägg och går inte på varandra. Då blir inte heller sexlivet lika påverkat. 

Det är snarare våra barn som kanske kommer att känna sig störda om de som tonåringar eller unga vuxna tar hem partners, då deras rum ligger bredvid kök och vardagsrum. 

Svar på tråden Vuxna barn som aldrig flyttar hemifrån